9789754376098
600293
https://www.munzevikitabevi.com/1914-lerden-1940-lara-turk-resim-ve-romaninda-gercekcilik
1914’lerden 1940’lara Türk Resim ve Romanında Gerçekçilik
202.40
“Bu çalismanin amaci, Osmanli Modernlesmesi'nin iki ana eksenini olusturan “resim“ ve “edebiyat“ alanlarinda ortaya konulmus eserlerden hareketle, onlarin yapildiklari dönemin ruh ve zihniyetini anlamaya çalismaktir. Bir yandan siyasi yapi Imparatorluktan Cumhuriyete dönüsürken, sosyal ve kültürel yapida da 17.yy'dan 20.yy'a kadar devam edegelen ve Tanzimat sonrasinda hizlanan degisimin 1914-40 arasina nasil yansidigi, konumuz açisindan ve “Gerçekçilik“ isigi altinda incelenmistir.“Bu süreçte Bati tarzi resim ve edebiyata geçisi hazirlayan etmenlerle, bunlarin dönemin sanatçilari tarafindan nasil algilandiklari ve eserlerinde nasil ortaya çiktiklari belirtilmege çalisilmistir. “Çalismanin agirlik noktasini resim sanatimiz olusturmaktadir. Bu sanatsal alt üst olus sürecinde genel bir fikir versin diye, resim sanatimizin 1940'lardan sonraki seyri de özetlenmistir. Böylece, sürekli bir devinim ve yenilenme içindeki resmimiz ve ressamimizin bugünkü durumu ortaya çikacak; tüketime alistirilmis 21. yüzyilin insanina hitap eden bugünün sanatçisinin, sanati niçin “bir mizaç sorunu“na indirgedigi daha kolay anlasilacaktir diye düsünüyoruz. Edebiyatçi kimligine sahip Hatice Bilen Bugra'nin, resim ve edebiyat konusuna dair olan bu bilimsel çalismaya da emek vermis olmasi, elinizdeki esere ayri bir kiymet kazandirmistir.“
“Bu çalismanin amaci, Osmanli Modernlesmesi'nin iki ana eksenini olusturan “resim“ ve “edebiyat“ alanlarinda ortaya konulmus eserlerden hareketle, onlarin yapildiklari dönemin ruh ve zihniyetini anlamaya çalismaktir. Bir yandan siyasi yapi Imparatorluktan Cumhuriyete dönüsürken, sosyal ve kültürel yapida da 17.yy'dan 20.yy'a kadar devam edegelen ve Tanzimat sonrasinda hizlanan degisimin 1914-40 arasina nasil yansidigi, konumuz açisindan ve “Gerçekçilik“ isigi altinda incelenmistir.“Bu süreçte Bati tarzi resim ve edebiyata geçisi hazirlayan etmenlerle, bunlarin dönemin sanatçilari tarafindan nasil algilandiklari ve eserlerinde nasil ortaya çiktiklari belirtilmege çalisilmistir. “Çalismanin agirlik noktasini resim sanatimiz olusturmaktadir. Bu sanatsal alt üst olus sürecinde genel bir fikir versin diye, resim sanatimizin 1940'lardan sonraki seyri de özetlenmistir. Böylece, sürekli bir devinim ve yenilenme içindeki resmimiz ve ressamimizin bugünkü durumu ortaya çikacak; tüketime alistirilmis 21. yüzyilin insanina hitap eden bugünün sanatçisinin, sanati niçin “bir mizaç sorunu“na indirgedigi daha kolay anlasilacaktir diye düsünüyoruz. Edebiyatçi kimligine sahip Hatice Bilen Bugra'nin, resim ve edebiyat konusuna dair olan bu bilimsel çalismaya da emek vermis olmasi, elinizdeki esere ayri bir kiymet kazandirmistir.“
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 202,40 | 202,40 |
2 | 105,25 | 210,50 |
3 | 71,51 | 214,54 |
6 | 36,43 | 218,59 |
9 | 24,74 | 222,64 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 202,40 | 202,40 |
2 | 105,25 | 210,50 |
3 | 71,51 | 214,54 |
6 | 36,43 | 218,59 |
9 | 24,74 | 222,64 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 202,40 | 202,40 |
2 | 105,25 | 210,50 |
3 | 71,51 | 214,54 |
6 | 36,43 | 218,59 |
9 | 24,74 | 222,64 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 202,40 | 202,40 |
2 | 105,25 | 210,50 |
3 | 71,51 | 214,54 |
6 | 36,43 | 218,59 |
9 | 24,74 | 222,64 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 202,40 | 202,40 |
2 | 105,25 | 210,50 |
3 | 71,51 | 214,54 |
6 | 36,43 | 218,59 |
9 | 24,74 | 222,64 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.