9789944362764
419870
https://www.munzevikitabevi.com/dikenler-sarayi
Dikenler Sarayı
20.00
Gölün tuzdan kadehi / Sızmış oraya gezgin gece / Yankının kovuğu, / Camdan okları güneşin / İki ay mı var gökte? / Biri daldaki kuşun gözü.Kadir Aydemirin Oradan, Uzaktan başlıklı şiirini okuduğumda, şaşırtıcı bir olup bitmişlik duygusu yaşadım. Sessiz, ama kendilerini duyuran şiirlerdi önümdeki toplam. Sözü alabildiğince damıtıyor, bir anlamda eksiltiyor, doğrudan imgenin bilinçdışı anlamına ulaşmayı istiyor görünüyor Aydemir. Derridanın şiire özgü (poematique) diye tanımladığı olguyu fark etmişe benziyor.Ne kadar güzelsiniz!dedimMısır püskülüne.Hepsi bu işte. Küçük, gündelik ayrıntıları kullanıyor elbet, ama o bildik, öyküsel ayrıntıyı silerek kullanıyor.Ölüm:Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!Dramatik gerilimi olağanın, sıradanın içine yerleştiriyor şair: Kapının önünde,/ Ne çok ayakkabı! Okur yazacaktır öykünün gerisini ya da öncesini. Şiirin anlatmadığında, söylemediğinde, bir ayrıntıda değinip geçtiğindedir asıl gerilim. Gerçekten de Aydemir, bir olguyu, bir duyguyu, bir nesneyi doğrudan tanımlamıyor, betimlemiyor; bir izlenim uyandırıyor sadece, birebir karşılığı olmayan bir izlenim... Ataç, çok yıllar önce, bir yarışmada zarını Turgut Uyar için atmış ve Uyar, Türk şiirinin doruklarından biri olmayı başarmıştı. Şiir, nankör bir sanattır. Kimi zaman insanı bırakıp gider. Birçok şair farkına varmaz ama bunun. Dileğim, Aydemirin ve şiirin birbirini terk etmemesidir.
Gölün tuzdan kadehi / Sızmış oraya gezgin gece / Yankının kovuğu, / Camdan okları güneşin / İki ay mı var gökte? / Biri daldaki kuşun gözü.Kadir Aydemirin Oradan, Uzaktan başlıklı şiirini okuduğumda, şaşırtıcı bir olup bitmişlik duygusu yaşadım. Sessiz, ama kendilerini duyuran şiirlerdi önümdeki toplam. Sözü alabildiğince damıtıyor, bir anlamda eksiltiyor, doğrudan imgenin bilinçdışı anlamına ulaşmayı istiyor görünüyor Aydemir. Derridanın şiire özgü (poematique) diye tanımladığı olguyu fark etmişe benziyor.Ne kadar güzelsiniz!dedimMısır püskülüne.Hepsi bu işte. Küçük, gündelik ayrıntıları kullanıyor elbet, ama o bildik, öyküsel ayrıntıyı silerek kullanıyor.Ölüm:Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!Dramatik gerilimi olağanın, sıradanın içine yerleştiriyor şair: Kapının önünde,/ Ne çok ayakkabı! Okur yazacaktır öykünün gerisini ya da öncesini. Şiirin anlatmadığında, söylemediğinde, bir ayrıntıda değinip geçtiğindedir asıl gerilim. Gerçekten de Aydemir, bir olguyu, bir duyguyu, bir nesneyi doğrudan tanımlamıyor, betimlemiyor; bir izlenim uyandırıyor sadece, birebir karşılığı olmayan bir izlenim... Ataç, çok yıllar önce, bir yarışmada zarını Turgut Uyar için atmış ve Uyar, Türk şiirinin doruklarından biri olmayı başarmıştı. Şiir, nankör bir sanattır. Kimi zaman insanı bırakıp gider. Birçok şair farkına varmaz ama bunun. Dileğim, Aydemirin ve şiirin birbirini terk etmemesidir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 20,00 | 20,00 |
2 | 10,40 | 20,80 |
3 | 7,07 | 21,20 |
6 | 3,60 | 21,60 |
9 | 2,44 | 22,00 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 20,00 | 20,00 |
2 | 10,40 | 20,80 |
3 | 7,07 | 21,20 |
6 | 3,60 | 21,60 |
9 | 2,44 | 22,00 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 20,00 | 20,00 |
2 | 10,40 | 20,80 |
3 | 7,07 | 21,20 |
6 | 3,60 | 21,60 |
9 | 2,44 | 22,00 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 20,00 | 20,00 |
2 | 10,40 | 20,80 |
3 | 7,07 | 21,20 |
6 | 3,60 | 21,60 |
9 | 2,44 | 22,00 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 20,00 | 20,00 |
2 | 10,40 | 20,80 |
3 | 7,07 | 21,20 |
6 | 3,60 | 21,60 |
9 | 2,44 | 22,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.