Yazar bu kitapta Alevîliðin belirleyicisi ve kökeni Bâtýnîlik'i anlatmaktadýr.Bâtýnîlik, bin yýllýk sosyalizan bir yol izleyerek, Anadolu'da kendini bulmuþ "akýl" ve "insan sevgisi" üstüne kurulmuþtur. Bu nedenle Ýslâm ve egemen sýnýf, Bâtýnîlik ve Alevîlikten hoþlanmamýþtýr; "katli vaciptir!" buyruðu, bin yýldýr gündemdedir."Fanatizm, kendi görüþünün dýþýndakileri yok etmek ister. Ýslâm fanatizmi, bu bakýþýn uygulayýcýsýdýr.Alevîlik, "insan"ý önde tutar. Kadýn eþittir, saygýndýr. Müzik, saz, sanat, semah, þarap Alevîliðin harcýdýr; ýrk, renk, ülke farký tanýmaz; dünya herkesindir...Bu kitap ayný zamanda; Ebû Müslim, Babek, Karmat, Hasan Sabbah, Baba Ýshak, Bektaþ Veli, Þeyh Bedreddin, Pir Sultan gibi Bâtýnî-Alevî büyüðünün hayat hikâyesidir...
Yazar bu kitapta Alevîliðin belirleyicisi ve kökeni Bâtýnîlik'i anlatmaktadýr.Bâtýnîlik, bin yýllýk sosyalizan bir yol izleyerek, Anadolu'da kendini bulmuþ "akýl" ve "insan sevgisi" üstüne kurulmuþtur. Bu nedenle Ýslâm ve egemen sýnýf, Bâtýnîlik ve Alevîlikten hoþlanmamýþtýr; "katli vaciptir!" buyruðu, bin yýldýr gündemdedir."Fanatizm, kendi görüþünün dýþýndakileri yok etmek ister. Ýslâm fanatizmi, bu bakýþýn uygulayýcýsýdýr.Alevîlik, "insan"ý önde tutar. Kadýn eþittir, saygýndýr. Müzik, saz, sanat, semah, þarap Alevîliðin harcýdýr; ýrk, renk, ülke farký tanýmaz; dünya herkesindir...Bu kitap ayný zamanda; Ebû Müslim, Babek, Karmat, Hasan Sabbah, Baba Ýshak, Bektaþ Veli, Þeyh Bedreddin, Pir Sultan gibi Bâtýnî-Alevî büyüðünün hayat hikâyesidir...