9786055541477
408485
https://www.munzevikitabevi.com/felsefe-toplum-bilimleri-ve-tarihci
Felsefe, Toplum Bilimleri ve Tarihçi
320.00
On yillara yayilan tarih ve felsefe okumalarina dayanan ve üç yillik yogun çalismanin ürünü olan bu kitap, Taner Timur çalismalarinin yeni bir dorugunu olusturuyor. Çalisma, tarih-yaziciligi ile felsefe ve toplum bilimlerinin, tarih boyunca yer yer birbirleriyle bulusan, fakat çogu zaman da birbirinden kopuk ve bagimsiz bir gelisme çizgisi izleyen öykülerini anlatiyor.Felsefe ve bilimin besigi olan Eski Yunan, tarihçiligin de besigi olmustu; fakat Aristo, genelle degil, özelle ugrasan tarih-yaziciligini bilim saymiyordu. Bu görüs, din adamlari ve ilahiyatçilarin kontrolü altinda tüm Ortaçag boyunca da geçerli oldu.Rönesans'in, kutsal tarih anlayisinda açtigi gedikler, 17. yüzyil rasyonalist filozoflarinin darbeleri ile genisledi ve izleyen yüzyila da Kant'in "Aydinlanma" dedigi "aklin zaferi" damgasini vurdu. Böylece, modernizm, Weber'in "büyülerin bozulmasi" olarak adlandirdigi süreç sonucunda dogdu.19. yüzyil, Hegel'in "yöntem"inde Aydinlanma'yi diyalektik bir devinime dönüstürdü; fakat yine Hegel'in "sistem"inde tarih, "Mutlak Espri" seklinde sona eriyordu. Marx ve Engels, Hegel'in diyalektik yöntemini benimsediler ve kapitalizmin sagladigi bütünlügü toplum bilimlerindeki gelismelere dayanarak tarihî maddecilik adini verdikleri kuramsal çerçevede açikladilar. Böylece metafizik sentezin yerini sosyoekonomik analize dayanan bilimsel elestiri aliyor ve kapitalist küresellesmenin gizlemeye çalistigi uzlasmaz çeliski ortaya konulmus oluyordu.Krizler, devrimci atilimlar ve karsi-devrimler içinde geçen 19. yüzyili, iki kanli dünya savasina sahne olan 20. yüzyil izledi. Kapitalizm dünyayi bütünlestirir, esitsizlikler içinde "küresel bir köy" haline getirirken kapitalist isbölümü de bilimde is bölümünü artiriyor, "uzmanlasma"yi gelistiriyordu. Böylece gitgide daha çok "uzmanlasan" bilim dallari sadece "bütün"ü degil, birbirlerini de anlayamaz hale geldiler. Mikro-tarih, mikro-iktisat, mikro-sosyoloji vb, tüm bilimler yerlesik çikarlarla uzlasiyor ve "bilimsel tarafsizlik" kisvesi altinda küresel kapitalizmi bir kader gibi sunma yarisina giriyordu.Günümüzde bilim ve tarih-yaziciligi küresellesme ile gettolasma arasindaki çeliskileri ve gerginlikleri yasiyor. Bu kitapta Aristo'dan Heidegger ve çagdas tarihçilere kadar bu gelismenin öyküsü anlatiliyor.Ciltli:
On yillara yayilan tarih ve felsefe okumalarina dayanan ve üç yillik yogun çalismanin ürünü olan bu kitap, Taner Timur çalismalarinin yeni bir dorugunu olusturuyor. Çalisma, tarih-yaziciligi ile felsefe ve toplum bilimlerinin, tarih boyunca yer yer birbirleriyle bulusan, fakat çogu zaman da birbirinden kopuk ve bagimsiz bir gelisme çizgisi izleyen öykülerini anlatiyor.Felsefe ve bilimin besigi olan Eski Yunan, tarihçiligin de besigi olmustu; fakat Aristo, genelle degil, özelle ugrasan tarih-yaziciligini bilim saymiyordu. Bu görüs, din adamlari ve ilahiyatçilarin kontrolü altinda tüm Ortaçag boyunca da geçerli oldu.Rönesans'in, kutsal tarih anlayisinda açtigi gedikler, 17. yüzyil rasyonalist filozoflarinin darbeleri ile genisledi ve izleyen yüzyila da Kant'in "Aydinlanma" dedigi "aklin zaferi" damgasini vurdu. Böylece, modernizm, Weber'in "büyülerin bozulmasi" olarak adlandirdigi süreç sonucunda dogdu.19. yüzyil, Hegel'in "yöntem"inde Aydinlanma'yi diyalektik bir devinime dönüstürdü; fakat yine Hegel'in "sistem"inde tarih, "Mutlak Espri" seklinde sona eriyordu. Marx ve Engels, Hegel'in diyalektik yöntemini benimsediler ve kapitalizmin sagladigi bütünlügü toplum bilimlerindeki gelismelere dayanarak tarihî maddecilik adini verdikleri kuramsal çerçevede açikladilar. Böylece metafizik sentezin yerini sosyoekonomik analize dayanan bilimsel elestiri aliyor ve kapitalist küresellesmenin gizlemeye çalistigi uzlasmaz çeliski ortaya konulmus oluyordu.Krizler, devrimci atilimlar ve karsi-devrimler içinde geçen 19. yüzyili, iki kanli dünya savasina sahne olan 20. yüzyil izledi. Kapitalizm dünyayi bütünlestirir, esitsizlikler içinde "küresel bir köy" haline getirirken kapitalist isbölümü de bilimde is bölümünü artiriyor, "uzmanlasma"yi gelistiriyordu. Böylece gitgide daha çok "uzmanlasan" bilim dallari sadece "bütün"ü degil, birbirlerini de anlayamaz hale geldiler. Mikro-tarih, mikro-iktisat, mikro-sosyoloji vb, tüm bilimler yerlesik çikarlarla uzlasiyor ve "bilimsel tarafsizlik" kisvesi altinda küresel kapitalizmi bir kader gibi sunma yarisina giriyordu.Günümüzde bilim ve tarih-yaziciligi küresellesme ile gettolasma arasindaki çeliskileri ve gerginlikleri yasiyor. Bu kitapta Aristo'dan Heidegger ve çagdas tarihçilere kadar bu gelismenin öyküsü anlatiliyor.Ciltli:
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 320,00 | 320,00 |
2 | 163,20 | 326,40 |
3 | 110,93 | 332,80 |
6 | 59,20 | 355,20 |
9 | 42,31 | 380,80 |
12 | 34,13 | 409,60 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 320,00 | 320,00 |
2 | 166,40 | 332,80 |
3 | 113,07 | 339,20 |
6 | 57,60 | 345,60 |
9 | 39,11 | 352,00 |
12 | - | - |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 320,00 | 320,00 |
2 | 166,40 | 332,80 |
3 | 113,07 | 339,20 |
6 | 57,60 | 345,60 |
9 | 39,11 | 352,00 |
12 | - | - |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 320,00 | 320,00 |
2 | 166,40 | 332,80 |
3 | 113,07 | 339,20 |
6 | 57,60 | 345,60 |
9 | 39,11 | 352,00 |
12 | - | - |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 320,00 | 320,00 |
2 | 166,40 | 332,80 |
3 | 113,07 | 339,20 |
6 | 57,60 | 345,60 |
9 | 39,11 | 352,00 |
12 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.