9789750533075
650068

https://www.munzevikitabevi.com/gocmen-figuru
Göçmen Figürü
297.50
“Kimileri ic¸in yer deg?is¸tirmek sadece gec¸ici bir ihrac¸tır; yeni fırsatlar, dinlence ve ka^r elde etmek demektir. Bazıları ic¸inse bu hareket tehlikeli ve zorakidir, onların ihrac¸ları c¸ok daha ciddi ve kalıcıdır. Gu¨nu¨mu¨zde c¸og?u insan go¨c¸ yelpazesinin ‘elveris¸sizlik' ile ‘acizlik' kutupları arasında bir noktaya du¨s¸er. Ancak bu yelpazede yer alan bu¨tu¨n go¨c¸menlerin ortak bir noktası vardır: hareketlilik sonucunda her birinin bo¨lgesel, siyasi, hukuki ya da iktisadi statu¨lerini kaybetmis¸ olmaları.”
Go¨c¸men, dog?ası gereg?i hareketli olmasına rag?men, bir tu¨r durag?anlıkla tarif edilmeye yatkındır. Hareketlerinden ziyade, s¸u an bulundukları nokta u¨zerinden tanımlanırlar. U¨stelik bu tanıma dahil bile olamazlar c¸og?u zaman; o¨zne deg?il, nesnelerdir: Birilerinin bakıs¸ ac¸ısından buradan oraya gitmis¸lerdir, dig?erlerinin bakıs¸ ac¸ısından da oradan buraya gelmis¸lerdir. Her ikisine go¨re de go¨c¸men “bas¸arısız bir yurttas¸”tır.
Thomas Nail ise Go¨c¸men Figu¨ru¨ adlı kitabında, bu toplumsal kimlig?i durag?ınlıkla deg?il, devinimle tarif ediyor. Kimsenin go¨c¸men dog?madıg?ını, go¨c¸men olundug?unu belirterek bir siyasi o¨zne olarak go¨rdu¨g?u¨ go¨c¸menin felsefi tarihini yazıyor. Ufuk ac¸ıcı bir kavramsal c¸erc¸eve c¸izerek cadı avlarından Zapatistalara, toprak parsellemeleri sonucu yersiz yurtsuz kalanlardan barbarlara ve go¨c¸men proletaryaya uzanan bir yelpazede go¨c¸men figu¨ru¨nu¨ bo¨lgesel, siyasi, hukuki ve iktisadi ac¸ıdan irdeliyor.
Go¨c¸men, dog?ası gereg?i hareketli olmasına rag?men, bir tu¨r durag?anlıkla tarif edilmeye yatkındır. Hareketlerinden ziyade, s¸u an bulundukları nokta u¨zerinden tanımlanırlar. U¨stelik bu tanıma dahil bile olamazlar c¸og?u zaman; o¨zne deg?il, nesnelerdir: Birilerinin bakıs¸ ac¸ısından buradan oraya gitmis¸lerdir, dig?erlerinin bakıs¸ ac¸ısından da oradan buraya gelmis¸lerdir. Her ikisine go¨re de go¨c¸men “bas¸arısız bir yurttas¸”tır.
Thomas Nail ise Go¨c¸men Figu¨ru¨ adlı kitabında, bu toplumsal kimlig?i durag?ınlıkla deg?il, devinimle tarif ediyor. Kimsenin go¨c¸men dog?madıg?ını, go¨c¸men olundug?unu belirterek bir siyasi o¨zne olarak go¨rdu¨g?u¨ go¨c¸menin felsefi tarihini yazıyor. Ufuk ac¸ıcı bir kavramsal c¸erc¸eve c¸izerek cadı avlarından Zapatistalara, toprak parsellemeleri sonucu yersiz yurtsuz kalanlardan barbarlara ve go¨c¸men proletaryaya uzanan bir yelpazede go¨c¸men figu¨ru¨nu¨ bo¨lgesel, siyasi, hukuki ve iktisadi ac¸ıdan irdeliyor.
“Kimileri ic¸in yer deg?is¸tirmek sadece gec¸ici bir ihrac¸tır; yeni fırsatlar, dinlence ve ka^r elde etmek demektir. Bazıları ic¸inse bu hareket tehlikeli ve zorakidir, onların ihrac¸ları c¸ok daha ciddi ve kalıcıdır. Gu¨nu¨mu¨zde c¸og?u insan go¨c¸ yelpazesinin ‘elveris¸sizlik' ile ‘acizlik' kutupları arasında bir noktaya du¨s¸er. Ancak bu yelpazede yer alan bu¨tu¨n go¨c¸menlerin ortak bir noktası vardır: hareketlilik sonucunda her birinin bo¨lgesel, siyasi, hukuki ya da iktisadi statu¨lerini kaybetmis¸ olmaları.”
Go¨c¸men, dog?ası gereg?i hareketli olmasına rag?men, bir tu¨r durag?anlıkla tarif edilmeye yatkındır. Hareketlerinden ziyade, s¸u an bulundukları nokta u¨zerinden tanımlanırlar. U¨stelik bu tanıma dahil bile olamazlar c¸og?u zaman; o¨zne deg?il, nesnelerdir: Birilerinin bakıs¸ ac¸ısından buradan oraya gitmis¸lerdir, dig?erlerinin bakıs¸ ac¸ısından da oradan buraya gelmis¸lerdir. Her ikisine go¨re de go¨c¸men “bas¸arısız bir yurttas¸”tır.
Thomas Nail ise Go¨c¸men Figu¨ru¨ adlı kitabında, bu toplumsal kimlig?i durag?ınlıkla deg?il, devinimle tarif ediyor. Kimsenin go¨c¸men dog?madıg?ını, go¨c¸men olundug?unu belirterek bir siyasi o¨zne olarak go¨rdu¨g?u¨ go¨c¸menin felsefi tarihini yazıyor. Ufuk ac¸ıcı bir kavramsal c¸erc¸eve c¸izerek cadı avlarından Zapatistalara, toprak parsellemeleri sonucu yersiz yurtsuz kalanlardan barbarlara ve go¨c¸men proletaryaya uzanan bir yelpazede go¨c¸men figu¨ru¨nu¨ bo¨lgesel, siyasi, hukuki ve iktisadi ac¸ıdan irdeliyor.
Go¨c¸men, dog?ası gereg?i hareketli olmasına rag?men, bir tu¨r durag?anlıkla tarif edilmeye yatkındır. Hareketlerinden ziyade, s¸u an bulundukları nokta u¨zerinden tanımlanırlar. U¨stelik bu tanıma dahil bile olamazlar c¸og?u zaman; o¨zne deg?il, nesnelerdir: Birilerinin bakıs¸ ac¸ısından buradan oraya gitmis¸lerdir, dig?erlerinin bakıs¸ ac¸ısından da oradan buraya gelmis¸lerdir. Her ikisine go¨re de go¨c¸men “bas¸arısız bir yurttas¸”tır.
Thomas Nail ise Go¨c¸men Figu¨ru¨ adlı kitabında, bu toplumsal kimlig?i durag?ınlıkla deg?il, devinimle tarif ediyor. Kimsenin go¨c¸men dog?madıg?ını, go¨c¸men olundug?unu belirterek bir siyasi o¨zne olarak go¨rdu¨g?u¨ go¨c¸menin felsefi tarihini yazıyor. Ufuk ac¸ıcı bir kavramsal c¸erc¸eve c¸izerek cadı avlarından Zapatistalara, toprak parsellemeleri sonucu yersiz yurtsuz kalanlardan barbarlara ve go¨c¸men proletaryaya uzanan bir yelpazede go¨c¸men figu¨ru¨nu¨ bo¨lgesel, siyasi, hukuki ve iktisadi ac¸ıdan irdeliyor.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
2 | 151,73 | 303,45 |
3 | 103,13 | 309,40 |
6 | 55,04 | 330,23 |
9 | 39,34 | 354,03 |
12 | 31,73 | 380,80 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
2 | 154,70 | 309,40 |
3 | 105,12 | 315,35 |
6 | 53,55 | 321,30 |
9 | 36,36 | 327,25 |
12 | - | - |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
2 | 154,70 | 309,40 |
3 | 105,12 | 315,35 |
6 | 53,55 | 321,30 |
9 | 36,36 | 327,25 |
12 | - | - |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
2 | 154,70 | 309,40 |
3 | 105,12 | 315,35 |
6 | 53,55 | 321,30 |
9 | 36,36 | 327,25 |
12 | - | - |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
2 | 154,70 | 309,40 |
3 | 105,12 | 315,35 |
6 | 53,55 | 321,30 |
9 | 36,36 | 327,25 |
12 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.