9786256792302
677464
https://www.munzevikitabevi.com/gorunmez-basyapit
Görünmez Başyapıt
349.00
“Göru¨nmez başyapıt” ulaşılamaz bir idealdir; mutlak sanat hayalinin dahil edildiği ama asla gerçekleştirilemeyecek bir sanat eseridir. Hans Belting, Balzac'tan ödu¨nç aldığı bu metaforu kullanarak “başyapıt”ın tarihini inceliyor ve 19. yu¨zyılın başlarından bu yana statu¨su¨nu¨n ve anlamının nasıl yu¨celtilip aşağılandığını araştırıyor.
1800'lerden önce sanat eserleri ya taklitçiydi (portre ve manzara) ya da bir şey anlatırdı (tarih resmi). Ancak Romantik modernitenin etkisi altında, fiziksel nesne -örneğin boyanmış bir tuval ya da bir heykel- sanatçının mutlak ya da nihai sanata, kısacası imkânsıza ulaşma çabasının bariz bir kanıtı olarak göru¨lmeye başladı. Yorumlamadaki bu devrim, ilk kamusal sanat mu¨zelerinin kurulmasıyla aynı zamana denk gelmişti; bu mu¨zelerde klasik dönem ve Rönesans eserleri “gerçek” başyapıtlar olarak sunuluyordu, hiçbir modern sanatçının ulaşmayı u¨mit edemeyeceği, zamanı aşan bir sanattı bu. Mona Lisa ve diğer u¨nlu¨ tablolar, kurumsallaşmaya başlayan bu başyapıt ku¨ltu¨nu¨n yu¨ku¨nu¨ omuzlarında hisseden sanatçıları meşgul edecekti.
Raffaello, Vermeer, Delacroix, Cézanne, Picasso, Duchamp, Warhol ve daha birçok dev ismin yaşamlarıyla ve eserleriyle sahne aldığı Göru¨nmez Başyapıt, alternatif bir sanat tarihi olarak okunmayı da hak ediyor.
1800'lerden önce sanat eserleri ya taklitçiydi (portre ve manzara) ya da bir şey anlatırdı (tarih resmi). Ancak Romantik modernitenin etkisi altında, fiziksel nesne -örneğin boyanmış bir tuval ya da bir heykel- sanatçının mutlak ya da nihai sanata, kısacası imkânsıza ulaşma çabasının bariz bir kanıtı olarak göru¨lmeye başladı. Yorumlamadaki bu devrim, ilk kamusal sanat mu¨zelerinin kurulmasıyla aynı zamana denk gelmişti; bu mu¨zelerde klasik dönem ve Rönesans eserleri “gerçek” başyapıtlar olarak sunuluyordu, hiçbir modern sanatçının ulaşmayı u¨mit edemeyeceği, zamanı aşan bir sanattı bu. Mona Lisa ve diğer u¨nlu¨ tablolar, kurumsallaşmaya başlayan bu başyapıt ku¨ltu¨nu¨n yu¨ku¨nu¨ omuzlarında hisseden sanatçıları meşgul edecekti.
Raffaello, Vermeer, Delacroix, Cézanne, Picasso, Duchamp, Warhol ve daha birçok dev ismin yaşamlarıyla ve eserleriyle sahne aldığı Göru¨nmez Başyapıt, alternatif bir sanat tarihi olarak okunmayı da hak ediyor.
“Göru¨nmez başyapıt” ulaşılamaz bir idealdir; mutlak sanat hayalinin dahil edildiği ama asla gerçekleştirilemeyecek bir sanat eseridir. Hans Belting, Balzac'tan ödu¨nç aldığı bu metaforu kullanarak “başyapıt”ın tarihini inceliyor ve 19. yu¨zyılın başlarından bu yana statu¨su¨nu¨n ve anlamının nasıl yu¨celtilip aşağılandığını araştırıyor.
1800'lerden önce sanat eserleri ya taklitçiydi (portre ve manzara) ya da bir şey anlatırdı (tarih resmi). Ancak Romantik modernitenin etkisi altında, fiziksel nesne -örneğin boyanmış bir tuval ya da bir heykel- sanatçının mutlak ya da nihai sanata, kısacası imkânsıza ulaşma çabasının bariz bir kanıtı olarak göru¨lmeye başladı. Yorumlamadaki bu devrim, ilk kamusal sanat mu¨zelerinin kurulmasıyla aynı zamana denk gelmişti; bu mu¨zelerde klasik dönem ve Rönesans eserleri “gerçek” başyapıtlar olarak sunuluyordu, hiçbir modern sanatçının ulaşmayı u¨mit edemeyeceği, zamanı aşan bir sanattı bu. Mona Lisa ve diğer u¨nlu¨ tablolar, kurumsallaşmaya başlayan bu başyapıt ku¨ltu¨nu¨n yu¨ku¨nu¨ omuzlarında hisseden sanatçıları meşgul edecekti.
Raffaello, Vermeer, Delacroix, Cézanne, Picasso, Duchamp, Warhol ve daha birçok dev ismin yaşamlarıyla ve eserleriyle sahne aldığı Göru¨nmez Başyapıt, alternatif bir sanat tarihi olarak okunmayı da hak ediyor.
1800'lerden önce sanat eserleri ya taklitçiydi (portre ve manzara) ya da bir şey anlatırdı (tarih resmi). Ancak Romantik modernitenin etkisi altında, fiziksel nesne -örneğin boyanmış bir tuval ya da bir heykel- sanatçının mutlak ya da nihai sanata, kısacası imkânsıza ulaşma çabasının bariz bir kanıtı olarak göru¨lmeye başladı. Yorumlamadaki bu devrim, ilk kamusal sanat mu¨zelerinin kurulmasıyla aynı zamana denk gelmişti; bu mu¨zelerde klasik dönem ve Rönesans eserleri “gerçek” başyapıtlar olarak sunuluyordu, hiçbir modern sanatçının ulaşmayı u¨mit edemeyeceği, zamanı aşan bir sanattı bu. Mona Lisa ve diğer u¨nlu¨ tablolar, kurumsallaşmaya başlayan bu başyapıt ku¨ltu¨nu¨n yu¨ku¨nu¨ omuzlarında hisseden sanatçıları meşgul edecekti.
Raffaello, Vermeer, Delacroix, Cézanne, Picasso, Duchamp, Warhol ve daha birçok dev ismin yaşamlarıyla ve eserleriyle sahne aldığı Göru¨nmez Başyapıt, alternatif bir sanat tarihi olarak okunmayı da hak ediyor.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 349,00 | 349,00 |
2 | 181,48 | 362,96 |
3 | 123,31 | 369,94 |
6 | 62,82 | 376,92 |
9 | 42,66 | 383,90 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 349,00 | 349,00 |
2 | 181,48 | 362,96 |
3 | 123,31 | 369,94 |
6 | 62,82 | 376,92 |
9 | 42,66 | 383,90 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 349,00 | 349,00 |
2 | 181,48 | 362,96 |
3 | 123,31 | 369,94 |
6 | 62,82 | 376,92 |
9 | 42,66 | 383,90 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 349,00 | 349,00 |
2 | 181,48 | 362,96 |
3 | 123,31 | 369,94 |
6 | 62,82 | 376,92 |
9 | 42,66 | 383,90 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 349,00 | 349,00 |
2 | 181,48 | 362,96 |
3 | 123,31 | 369,94 |
6 | 62,82 | 376,92 |
9 | 42,66 | 383,90 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.