Gözdeki Kıymık Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri

Stok Kodu:
9786053160373
Boyut:
0x0
Sayfa Sayısı:
440
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
%10 indirimli
336,00
302,40
9786053160373
460103
Gözdeki Kıymık  Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri
Gözdeki Kıymık Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri
302.40
Kadinlar ve genç kizlar, azinliklar, Kürtler, kent yoksulu genç erkekler, yerlerinden yurtlarinda edilip büyük kentlere tikistirilanlar, Afrikali göçmenler, escinseller, deliler, travma magdurlari, yaslilar, ailesini katliamlarda kaybetmis olanlar, kötü bir egitimin içinde yönünü kaybeden genç insanlar, engelliler... –– yani basarili, “normal” erkek disinda kalan büyük çogunluk.Bütün bu madunlar Türkiye sinemasinin son dönem filmlerinde kendilerine daha önce görülmemis ölçüde yer buldular. Tamamlayici bir tarzda, yan karakterler ve anlatilar olarak ya da ideolojileri aklamak üzere çarpitilmis imgeleriyle degil, ana karakterler olarak kendi sesleriyle, filmlerin merkezine yerleserek...Adorno'nun “Gözünüzdeki kiymik en iyi büyüteçtir” sözünden adini alan kitap, bu degisimin çesitli veçhelerini görünür hale getirerek, elestirel bir degerlendirmeye girisiyor. Madunlari ve maduniyet imgelerini filmler üzerinden ele alan bu incelemeler, bu yeni sinemasal muhayyilenin imkânlarini ve sinirliliklarini görüntü, ses ve anlati açisindan irdelerken, ayni zamanda Türkiye toplumuna dair önemli bir kültürel, sosyolojik bilgi de üretiyorlar.
Kadinlar ve genç kizlar, azinliklar, Kürtler, kent yoksulu genç erkekler, yerlerinden yurtlarinda edilip büyük kentlere tikistirilanlar, Afrikali göçmenler, escinseller, deliler, travma magdurlari, yaslilar, ailesini katliamlarda kaybetmis olanlar, kötü bir egitimin içinde yönünü kaybeden genç insanlar, engelliler... –– yani basarili, “normal” erkek disinda kalan büyük çogunluk.Bütün bu madunlar Türkiye sinemasinin son dönem filmlerinde kendilerine daha önce görülmemis ölçüde yer buldular. Tamamlayici bir tarzda, yan karakterler ve anlatilar olarak ya da ideolojileri aklamak üzere çarpitilmis imgeleriyle degil, ana karakterler olarak kendi sesleriyle, filmlerin merkezine yerleserek...Adorno'nun “Gözünüzdeki kiymik en iyi büyüteçtir” sözünden adini alan kitap, bu degisimin çesitli veçhelerini görünür hale getirerek, elestirel bir degerlendirmeye girisiyor. Madunlari ve maduniyet imgelerini filmler üzerinden ele alan bu incelemeler, bu yeni sinemasal muhayyilenin imkânlarini ve sinirliliklarini görüntü, ses ve anlati açisindan irdelerken, ayni zamanda Türkiye toplumuna dair önemli bir kültürel, sosyolojik bilgi de üretiyorlar.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 302,40    302,40   
2 157,25    314,50   
3 106,85    320,54   
6 54,43    326,59   
9 36,96    332,64   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 302,40    302,40   
2 157,25    314,50   
3 106,85    320,54   
6 54,43    326,59   
9 36,96    332,64   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 302,40    302,40   
2 157,25    314,50   
3 106,85    320,54   
6 54,43    326,59   
9 36,96    332,64   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 302,40    302,40   
2 157,25    314,50   
3 106,85    320,54   
6 54,43    326,59   
9 36,96    332,64   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 302,40    302,40   
2 157,25    314,50   
3 106,85    320,54   
6 54,43    326,59   
9 36,96    332,64   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat