9789753425544
380298
https://www.munzevikitabevi.com/harem-ve-kuzenler
Harem ve Kuzenler
174.60
Geleneksel Akdeniz toplumlarinin ortak özelligi olan akraba evliligi, kan davasi, namus cinayeti, kadinlarin mirastan mahrum edilmesi ve basörtüsü gibi geleneklerin ortaya çikisini ve gelisimini arastiran bu kitapta Germaine Tillion, kimligin ve kültürel yapinin her bir toplumun kendi özünden degil, düpedüz topraga el koyma biçiminin örgütlenmesinden ve bu örgütlenmenin farkli toplumsal akimlar karsisinda geçirdigi degisimden kaynaklandigini ileri sürüyor.
Hiristiyan ve Musevi topluluklara ait hatiri sayilir mirastan da örnekler vererek, kadin bedeni üzerinde hak iddiasinda bulunan ve günümüzde yanlis olarak Islamiyet'e atfedilen sosyal örgünün köklerinin ta tarihöncesi çaglarda, neolitik toplumda yattigini gösteriyor.
Özellikle akrabaligin nasil ekonomik, siyasi ve ahlaki bir düzen oldugunu anlatisiyla, günümüz Türkiyesi'nde açiga çikan kimi tartismalari bildik modernlesme tartismalarinin ötesinde, çözülen toplumsal yapilari da dikkate alarak yorumlayabilmemiz için çok önemli bir firsat sunuyor.
(Arka Kapak)
Içindekiler
Sunus: Geçen Yüzyilin Büyük Hanimefendisi: Germaine Tillion
Sirin Tekeli
Önsöz: Namusun Arka Plani
Nükhet Sirman
Etnoloji Üzerine
Dördüncü Baski Için Önsöz
I
Akdeniz Sahillerinin Soylu Sakinleri
Yurttaslar ve Kayinbiraderler
Horatius ile Antigone Arasinda
Haremin Sosyoanalizi
Etnografya: Disa Dönük Sosyoloji
Çözümleme Çerçevesi
Insanligin Yarisinin Gözardi Edilisi
Sürekli Bir Engel
Bes Denklik
Eski Dünya
II
Kayinbiraderler Cumhuriyetinden Kuzenler Cumhuriyetine
Yeryüzünde Ensestin Yasaklanmadigi Bölge
Bir Milyon Yillik Siyasal Tartismalar
Siyasal Melezlesme ve Akilli Insanin Ortaya Çikisi
Paleo-Politik Çag
Kemikli Dizlerde Sallanan Bebek “Uygarlik“
Orinyasien Avcilarin Kadinlari Quebec'li Norman Kadinlardan Daha mi Dayaniksizdi?
Paleolitik Ailenin Yüz Kilometrekaresi
Insanin Mekâni, Akrabalik Yapilari ve Iki Tip Dogurganlik
Neolitik “Durum“ Insanin En Ilkel Durumunun Bazi Yanlarini Yeniden Üretir
III
Kendi Basina Yasamak
Ensest ve Soyluluk
Degis Tokusun Yasaklanmasi
Misir Krallari
Israil'in Atalari
Hint-Avrupa Krallari
Ailenin Bütün Kizlarini Ailenin Oglanlarina Saklamak...
Kendi Sürüsünün Etini Yemek Amca Kiziyla Evlenmek Gibidir...
IV
Tereyagi Çaginda Magrip
Baslangiçta Süreklilik Vardi
Çorba Uygarligi
Magrip'in Ilk Etnografi
Peygamberin Dogumundan Bin Yil Önce Sünnet Uygulanmaktaydi
Misir'in Batisinda Hemen Hiç Bilinmeyen Bir Ülke
Süreklilik Örnegi Olarak Kadin Modasi
Bassiz Insanlar ve Köpek Basli Insanlar
Içi Bos Koca Bir Kabuk Yigini
Kökleri Kurumus Agaçlarin Canli Yapraklari
Kökeni Belirsiz Kiskançlik
V
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim...“
Biraderler Arasi Paylasim
Aga-beyim
“Aglama Chapelon, Sana Yumurtali Sazan Baligi Alacagim...“
Kiz Kardeslerin Namusu
Kiskançligin Üretilisi
Kadinlar Tarlalar Gibi Mülkün Parçasidir
Eyvah Oglumuz Yabanciyla Evleniyor!
Devrimler Gelir Geçer Ama Kaynanalar Kalir
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim! Iste O Iple Çektigim Gün Geldi“
“Kuzen-Birader“ Aslinda Bir “Kuzen-Koca“dir
VI
Ibn-i Rüst'e Göre Soyluluk, Ibn-i Haldun'a Göre Soyluluk
Yerlesikler ve Göçebeler
Kelt “Klani“ ve Berberi “Fraksiyonu“
Ortak Seref
“Yüreklerinden Geçeni Kimse Bilemez“
Iki Yetim Annelerini Görmeye Gidiyor
“Soyluluk ve Seref Ancak Karisma Olmazsa Korunabilir“
Atalara Tapma
“Soysuzkentliler Ailemizin Parçasidir, Onlari Bu Yüzden Agirliyoruz“
Altin Çag
“Kuklaya Söyle de Sütün Hepsini Içmesin“
Göçebe Klan
VII
Tanri'yla Çatisma
Seçici Bir Iman
Aziz Pavlus'a Göre Örtü
Jeanne D'arc ve Sofu Robert
Kutsal Annemiz Kilise Eril Bir Annedir
Kuran Devrimi
“(Cehennem) Atesinde Sonsuza Dek Yanacaktir“
Anasoyluluk ve Ortodoksluk
Noter Anlasmasiyla Tanri'ya Yapilan Geri Ödeme
Örtünmenin Cografi Dagilimi Kadinlarin Mirastan Yararlanmasiyla Örtüsür
VIII
Burjuva Snoblugu
Eski Yapilarin Yedi Bin Yildir Bitmeyen Yikilma Süreci
Tarih ile Etnografya Arasindaki Farklar
Çocuk Yiyen Kent
Inançlariyla Yüklü Gelen Yetiskinler
Bir Evrimin Yari Yolunda
Küçük Esraf “Satdiya“: Ne En Iyi Ne de En Kötü Koyun.
Hiristiyan ve Musevi topluluklara ait hatiri sayilir mirastan da örnekler vererek, kadin bedeni üzerinde hak iddiasinda bulunan ve günümüzde yanlis olarak Islamiyet'e atfedilen sosyal örgünün köklerinin ta tarihöncesi çaglarda, neolitik toplumda yattigini gösteriyor.
Özellikle akrabaligin nasil ekonomik, siyasi ve ahlaki bir düzen oldugunu anlatisiyla, günümüz Türkiyesi'nde açiga çikan kimi tartismalari bildik modernlesme tartismalarinin ötesinde, çözülen toplumsal yapilari da dikkate alarak yorumlayabilmemiz için çok önemli bir firsat sunuyor.
(Arka Kapak)
Içindekiler
Sunus: Geçen Yüzyilin Büyük Hanimefendisi: Germaine Tillion
Sirin Tekeli
Önsöz: Namusun Arka Plani
Nükhet Sirman
Etnoloji Üzerine
Dördüncü Baski Için Önsöz
I
Akdeniz Sahillerinin Soylu Sakinleri
Yurttaslar ve Kayinbiraderler
Horatius ile Antigone Arasinda
Haremin Sosyoanalizi
Etnografya: Disa Dönük Sosyoloji
Çözümleme Çerçevesi
Insanligin Yarisinin Gözardi Edilisi
Sürekli Bir Engel
Bes Denklik
Eski Dünya
II
Kayinbiraderler Cumhuriyetinden Kuzenler Cumhuriyetine
Yeryüzünde Ensestin Yasaklanmadigi Bölge
Bir Milyon Yillik Siyasal Tartismalar
Siyasal Melezlesme ve Akilli Insanin Ortaya Çikisi
Paleo-Politik Çag
Kemikli Dizlerde Sallanan Bebek “Uygarlik“
Orinyasien Avcilarin Kadinlari Quebec'li Norman Kadinlardan Daha mi Dayaniksizdi?
Paleolitik Ailenin Yüz Kilometrekaresi
Insanin Mekâni, Akrabalik Yapilari ve Iki Tip Dogurganlik
Neolitik “Durum“ Insanin En Ilkel Durumunun Bazi Yanlarini Yeniden Üretir
III
Kendi Basina Yasamak
Ensest ve Soyluluk
Degis Tokusun Yasaklanmasi
Misir Krallari
Israil'in Atalari
Hint-Avrupa Krallari
Ailenin Bütün Kizlarini Ailenin Oglanlarina Saklamak...
Kendi Sürüsünün Etini Yemek Amca Kiziyla Evlenmek Gibidir...
IV
Tereyagi Çaginda Magrip
Baslangiçta Süreklilik Vardi
Çorba Uygarligi
Magrip'in Ilk Etnografi
Peygamberin Dogumundan Bin Yil Önce Sünnet Uygulanmaktaydi
Misir'in Batisinda Hemen Hiç Bilinmeyen Bir Ülke
Süreklilik Örnegi Olarak Kadin Modasi
Bassiz Insanlar ve Köpek Basli Insanlar
Içi Bos Koca Bir Kabuk Yigini
Kökleri Kurumus Agaçlarin Canli Yapraklari
Kökeni Belirsiz Kiskançlik
V
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim...“
Biraderler Arasi Paylasim
Aga-beyim
“Aglama Chapelon, Sana Yumurtali Sazan Baligi Alacagim...“
Kiz Kardeslerin Namusu
Kiskançligin Üretilisi
Kadinlar Tarlalar Gibi Mülkün Parçasidir
Eyvah Oglumuz Yabanciyla Evleniyor!
Devrimler Gelir Geçer Ama Kaynanalar Kalir
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim! Iste O Iple Çektigim Gün Geldi“
“Kuzen-Birader“ Aslinda Bir “Kuzen-Koca“dir
VI
Ibn-i Rüst'e Göre Soyluluk, Ibn-i Haldun'a Göre Soyluluk
Yerlesikler ve Göçebeler
Kelt “Klani“ ve Berberi “Fraksiyonu“
Ortak Seref
“Yüreklerinden Geçeni Kimse Bilemez“
Iki Yetim Annelerini Görmeye Gidiyor
“Soyluluk ve Seref Ancak Karisma Olmazsa Korunabilir“
Atalara Tapma
“Soysuzkentliler Ailemizin Parçasidir, Onlari Bu Yüzden Agirliyoruz“
Altin Çag
“Kuklaya Söyle de Sütün Hepsini Içmesin“
Göçebe Klan
VII
Tanri'yla Çatisma
Seçici Bir Iman
Aziz Pavlus'a Göre Örtü
Jeanne D'arc ve Sofu Robert
Kutsal Annemiz Kilise Eril Bir Annedir
Kuran Devrimi
“(Cehennem) Atesinde Sonsuza Dek Yanacaktir“
Anasoyluluk ve Ortodoksluk
Noter Anlasmasiyla Tanri'ya Yapilan Geri Ödeme
Örtünmenin Cografi Dagilimi Kadinlarin Mirastan Yararlanmasiyla Örtüsür
VIII
Burjuva Snoblugu
Eski Yapilarin Yedi Bin Yildir Bitmeyen Yikilma Süreci
Tarih ile Etnografya Arasindaki Farklar
Çocuk Yiyen Kent
Inançlariyla Yüklü Gelen Yetiskinler
Bir Evrimin Yari Yolunda
Küçük Esraf “Satdiya“: Ne En Iyi Ne de En Kötü Koyun.
Geleneksel Akdeniz toplumlarinin ortak özelligi olan akraba evliligi, kan davasi, namus cinayeti, kadinlarin mirastan mahrum edilmesi ve basörtüsü gibi geleneklerin ortaya çikisini ve gelisimini arastiran bu kitapta Germaine Tillion, kimligin ve kültürel yapinin her bir toplumun kendi özünden degil, düpedüz topraga el koyma biçiminin örgütlenmesinden ve bu örgütlenmenin farkli toplumsal akimlar karsisinda geçirdigi degisimden kaynaklandigini ileri sürüyor.
Hiristiyan ve Musevi topluluklara ait hatiri sayilir mirastan da örnekler vererek, kadin bedeni üzerinde hak iddiasinda bulunan ve günümüzde yanlis olarak Islamiyet'e atfedilen sosyal örgünün köklerinin ta tarihöncesi çaglarda, neolitik toplumda yattigini gösteriyor.
Özellikle akrabaligin nasil ekonomik, siyasi ve ahlaki bir düzen oldugunu anlatisiyla, günümüz Türkiyesi'nde açiga çikan kimi tartismalari bildik modernlesme tartismalarinin ötesinde, çözülen toplumsal yapilari da dikkate alarak yorumlayabilmemiz için çok önemli bir firsat sunuyor.
(Arka Kapak)
Içindekiler
Sunus: Geçen Yüzyilin Büyük Hanimefendisi: Germaine Tillion
Sirin Tekeli
Önsöz: Namusun Arka Plani
Nükhet Sirman
Etnoloji Üzerine
Dördüncü Baski Için Önsöz
I
Akdeniz Sahillerinin Soylu Sakinleri
Yurttaslar ve Kayinbiraderler
Horatius ile Antigone Arasinda
Haremin Sosyoanalizi
Etnografya: Disa Dönük Sosyoloji
Çözümleme Çerçevesi
Insanligin Yarisinin Gözardi Edilisi
Sürekli Bir Engel
Bes Denklik
Eski Dünya
II
Kayinbiraderler Cumhuriyetinden Kuzenler Cumhuriyetine
Yeryüzünde Ensestin Yasaklanmadigi Bölge
Bir Milyon Yillik Siyasal Tartismalar
Siyasal Melezlesme ve Akilli Insanin Ortaya Çikisi
Paleo-Politik Çag
Kemikli Dizlerde Sallanan Bebek “Uygarlik“
Orinyasien Avcilarin Kadinlari Quebec'li Norman Kadinlardan Daha mi Dayaniksizdi?
Paleolitik Ailenin Yüz Kilometrekaresi
Insanin Mekâni, Akrabalik Yapilari ve Iki Tip Dogurganlik
Neolitik “Durum“ Insanin En Ilkel Durumunun Bazi Yanlarini Yeniden Üretir
III
Kendi Basina Yasamak
Ensest ve Soyluluk
Degis Tokusun Yasaklanmasi
Misir Krallari
Israil'in Atalari
Hint-Avrupa Krallari
Ailenin Bütün Kizlarini Ailenin Oglanlarina Saklamak...
Kendi Sürüsünün Etini Yemek Amca Kiziyla Evlenmek Gibidir...
IV
Tereyagi Çaginda Magrip
Baslangiçta Süreklilik Vardi
Çorba Uygarligi
Magrip'in Ilk Etnografi
Peygamberin Dogumundan Bin Yil Önce Sünnet Uygulanmaktaydi
Misir'in Batisinda Hemen Hiç Bilinmeyen Bir Ülke
Süreklilik Örnegi Olarak Kadin Modasi
Bassiz Insanlar ve Köpek Basli Insanlar
Içi Bos Koca Bir Kabuk Yigini
Kökleri Kurumus Agaçlarin Canli Yapraklari
Kökeni Belirsiz Kiskançlik
V
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim...“
Biraderler Arasi Paylasim
Aga-beyim
“Aglama Chapelon, Sana Yumurtali Sazan Baligi Alacagim...“
Kiz Kardeslerin Namusu
Kiskançligin Üretilisi
Kadinlar Tarlalar Gibi Mülkün Parçasidir
Eyvah Oglumuz Yabanciyla Evleniyor!
Devrimler Gelir Geçer Ama Kaynanalar Kalir
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim! Iste O Iple Çektigim Gün Geldi“
“Kuzen-Birader“ Aslinda Bir “Kuzen-Koca“dir
VI
Ibn-i Rüst'e Göre Soyluluk, Ibn-i Haldun'a Göre Soyluluk
Yerlesikler ve Göçebeler
Kelt “Klani“ ve Berberi “Fraksiyonu“
Ortak Seref
“Yüreklerinden Geçeni Kimse Bilemez“
Iki Yetim Annelerini Görmeye Gidiyor
“Soyluluk ve Seref Ancak Karisma Olmazsa Korunabilir“
Atalara Tapma
“Soysuzkentliler Ailemizin Parçasidir, Onlari Bu Yüzden Agirliyoruz“
Altin Çag
“Kuklaya Söyle de Sütün Hepsini Içmesin“
Göçebe Klan
VII
Tanri'yla Çatisma
Seçici Bir Iman
Aziz Pavlus'a Göre Örtü
Jeanne D'arc ve Sofu Robert
Kutsal Annemiz Kilise Eril Bir Annedir
Kuran Devrimi
“(Cehennem) Atesinde Sonsuza Dek Yanacaktir“
Anasoyluluk ve Ortodoksluk
Noter Anlasmasiyla Tanri'ya Yapilan Geri Ödeme
Örtünmenin Cografi Dagilimi Kadinlarin Mirastan Yararlanmasiyla Örtüsür
VIII
Burjuva Snoblugu
Eski Yapilarin Yedi Bin Yildir Bitmeyen Yikilma Süreci
Tarih ile Etnografya Arasindaki Farklar
Çocuk Yiyen Kent
Inançlariyla Yüklü Gelen Yetiskinler
Bir Evrimin Yari Yolunda
Küçük Esraf “Satdiya“: Ne En Iyi Ne de En Kötü Koyun.
Hiristiyan ve Musevi topluluklara ait hatiri sayilir mirastan da örnekler vererek, kadin bedeni üzerinde hak iddiasinda bulunan ve günümüzde yanlis olarak Islamiyet'e atfedilen sosyal örgünün köklerinin ta tarihöncesi çaglarda, neolitik toplumda yattigini gösteriyor.
Özellikle akrabaligin nasil ekonomik, siyasi ve ahlaki bir düzen oldugunu anlatisiyla, günümüz Türkiyesi'nde açiga çikan kimi tartismalari bildik modernlesme tartismalarinin ötesinde, çözülen toplumsal yapilari da dikkate alarak yorumlayabilmemiz için çok önemli bir firsat sunuyor.
(Arka Kapak)
Içindekiler
Sunus: Geçen Yüzyilin Büyük Hanimefendisi: Germaine Tillion
Sirin Tekeli
Önsöz: Namusun Arka Plani
Nükhet Sirman
Etnoloji Üzerine
Dördüncü Baski Için Önsöz
I
Akdeniz Sahillerinin Soylu Sakinleri
Yurttaslar ve Kayinbiraderler
Horatius ile Antigone Arasinda
Haremin Sosyoanalizi
Etnografya: Disa Dönük Sosyoloji
Çözümleme Çerçevesi
Insanligin Yarisinin Gözardi Edilisi
Sürekli Bir Engel
Bes Denklik
Eski Dünya
II
Kayinbiraderler Cumhuriyetinden Kuzenler Cumhuriyetine
Yeryüzünde Ensestin Yasaklanmadigi Bölge
Bir Milyon Yillik Siyasal Tartismalar
Siyasal Melezlesme ve Akilli Insanin Ortaya Çikisi
Paleo-Politik Çag
Kemikli Dizlerde Sallanan Bebek “Uygarlik“
Orinyasien Avcilarin Kadinlari Quebec'li Norman Kadinlardan Daha mi Dayaniksizdi?
Paleolitik Ailenin Yüz Kilometrekaresi
Insanin Mekâni, Akrabalik Yapilari ve Iki Tip Dogurganlik
Neolitik “Durum“ Insanin En Ilkel Durumunun Bazi Yanlarini Yeniden Üretir
III
Kendi Basina Yasamak
Ensest ve Soyluluk
Degis Tokusun Yasaklanmasi
Misir Krallari
Israil'in Atalari
Hint-Avrupa Krallari
Ailenin Bütün Kizlarini Ailenin Oglanlarina Saklamak...
Kendi Sürüsünün Etini Yemek Amca Kiziyla Evlenmek Gibidir...
IV
Tereyagi Çaginda Magrip
Baslangiçta Süreklilik Vardi
Çorba Uygarligi
Magrip'in Ilk Etnografi
Peygamberin Dogumundan Bin Yil Önce Sünnet Uygulanmaktaydi
Misir'in Batisinda Hemen Hiç Bilinmeyen Bir Ülke
Süreklilik Örnegi Olarak Kadin Modasi
Bassiz Insanlar ve Köpek Basli Insanlar
Içi Bos Koca Bir Kabuk Yigini
Kökleri Kurumus Agaçlarin Canli Yapraklari
Kökeni Belirsiz Kiskançlik
V
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim...“
Biraderler Arasi Paylasim
Aga-beyim
“Aglama Chapelon, Sana Yumurtali Sazan Baligi Alacagim...“
Kiz Kardeslerin Namusu
Kiskançligin Üretilisi
Kadinlar Tarlalar Gibi Mülkün Parçasidir
Eyvah Oglumuz Yabanciyla Evleniyor!
Devrimler Gelir Geçer Ama Kaynanalar Kalir
“Iste Dügün Sölenimizin Vakti Geldi, Biraderim! Iste O Iple Çektigim Gün Geldi“
“Kuzen-Birader“ Aslinda Bir “Kuzen-Koca“dir
VI
Ibn-i Rüst'e Göre Soyluluk, Ibn-i Haldun'a Göre Soyluluk
Yerlesikler ve Göçebeler
Kelt “Klani“ ve Berberi “Fraksiyonu“
Ortak Seref
“Yüreklerinden Geçeni Kimse Bilemez“
Iki Yetim Annelerini Görmeye Gidiyor
“Soyluluk ve Seref Ancak Karisma Olmazsa Korunabilir“
Atalara Tapma
“Soysuzkentliler Ailemizin Parçasidir, Onlari Bu Yüzden Agirliyoruz“
Altin Çag
“Kuklaya Söyle de Sütün Hepsini Içmesin“
Göçebe Klan
VII
Tanri'yla Çatisma
Seçici Bir Iman
Aziz Pavlus'a Göre Örtü
Jeanne D'arc ve Sofu Robert
Kutsal Annemiz Kilise Eril Bir Annedir
Kuran Devrimi
“(Cehennem) Atesinde Sonsuza Dek Yanacaktir“
Anasoyluluk ve Ortodoksluk
Noter Anlasmasiyla Tanri'ya Yapilan Geri Ödeme
Örtünmenin Cografi Dagilimi Kadinlarin Mirastan Yararlanmasiyla Örtüsür
VIII
Burjuva Snoblugu
Eski Yapilarin Yedi Bin Yildir Bitmeyen Yikilma Süreci
Tarih ile Etnografya Arasindaki Farklar
Çocuk Yiyen Kent
Inançlariyla Yüklü Gelen Yetiskinler
Bir Evrimin Yari Yolunda
Küçük Esraf “Satdiya“: Ne En Iyi Ne de En Kötü Koyun.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,60 | 174,60 |
2 | 89,05 | 178,09 |
3 | 60,53 | 181,58 |
6 | 32,30 | 193,81 |
9 | 23,09 | 207,77 |
12 | 18,62 | 223,49 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,60 | 174,60 |
2 | 90,79 | 181,58 |
3 | 61,69 | 185,08 |
6 | 31,43 | 188,57 |
9 | 21,34 | 192,06 |
12 | - | - |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,60 | 174,60 |
2 | 90,79 | 181,58 |
3 | 61,69 | 185,08 |
6 | 31,43 | 188,57 |
9 | 21,34 | 192,06 |
12 | - | - |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,60 | 174,60 |
2 | 90,79 | 181,58 |
3 | 61,69 | 185,08 |
6 | 31,43 | 188,57 |
9 | 21,34 | 192,06 |
12 | - | - |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,60 | 174,60 |
2 | 90,79 | 181,58 |
3 | 61,69 | 185,08 |
6 | 31,43 | 188,57 |
9 | 21,34 | 192,06 |
12 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.