9786057387295
657188
https://www.munzevikitabevi.com/haznevilik
Haznevîlik
352.00
Elinizdeki eser, Osmanlı'nın son döneminde Suriye'nin kuzeydoğusundaki Cezire bölgesinde, Nakşbendî-Hâlidîliğin Nehrî-Nurşîn
kolunun bir devamı olarak ortaya çıkan Haznevîliği incelemektedir. Seyr u sülûkünü tamamladıktan sonra Fransız işgali altındaki
memleketi Suriye'ye dönen Ahmed el-Haznevî (v. 1950), bölgede dinî hayatı yeniden ihya ederek halkın ilmî, kültürel ve sosyal
hayatlarına katkıda bulunduğundan o muhitte tarikat kurucusu olarak telakki edilmiştir. Hatta Nakşibendiyye tarikatı bölgede
kendisine nispetle “Hazneviyye” diye anılır olmuştur. Ahmed el-Haznevî, farklı çevrelerden ciddi muhalefetle karşılaşmasına rağmen,
bu muhalefet tarikatın geniş bir alanda yayılmasına mâni olamamıştır.
Nakşbendîliğin, Hazneviyye kolunun teşekkülüne kadarki tarihî süreciyle girizgâh yapan bu çalışmanın birinci bölümünde tarikatın
kurucusu Ahmed el-Haznevî başta olmak üzere bu silsileden gelen Hazneviyye şeyhlerinin hayatları, eserleri, halifeleri, müridleri,
fikirleri ve tasavvufî görüşleri incelenmiştir. Bu kısımda Hazneviyye medresesinde yetişen sûfîlerin toplum üzerindeki etkileri
üzerinde de durulmuştur. İkinci bölümde ise Hazneviyye'de tasavvufî eğitim, âdâb ve erkân ele alınmış, Haznevîlik genel olarak
değerlendirilmeye çalışılmıştır
kolunun bir devamı olarak ortaya çıkan Haznevîliği incelemektedir. Seyr u sülûkünü tamamladıktan sonra Fransız işgali altındaki
memleketi Suriye'ye dönen Ahmed el-Haznevî (v. 1950), bölgede dinî hayatı yeniden ihya ederek halkın ilmî, kültürel ve sosyal
hayatlarına katkıda bulunduğundan o muhitte tarikat kurucusu olarak telakki edilmiştir. Hatta Nakşibendiyye tarikatı bölgede
kendisine nispetle “Hazneviyye” diye anılır olmuştur. Ahmed el-Haznevî, farklı çevrelerden ciddi muhalefetle karşılaşmasına rağmen,
bu muhalefet tarikatın geniş bir alanda yayılmasına mâni olamamıştır.
Nakşbendîliğin, Hazneviyye kolunun teşekkülüne kadarki tarihî süreciyle girizgâh yapan bu çalışmanın birinci bölümünde tarikatın
kurucusu Ahmed el-Haznevî başta olmak üzere bu silsileden gelen Hazneviyye şeyhlerinin hayatları, eserleri, halifeleri, müridleri,
fikirleri ve tasavvufî görüşleri incelenmiştir. Bu kısımda Hazneviyye medresesinde yetişen sûfîlerin toplum üzerindeki etkileri
üzerinde de durulmuştur. İkinci bölümde ise Hazneviyye'de tasavvufî eğitim, âdâb ve erkân ele alınmış, Haznevîlik genel olarak
değerlendirilmeye çalışılmıştır
Elinizdeki eser, Osmanlı'nın son döneminde Suriye'nin kuzeydoğusundaki Cezire bölgesinde, Nakşbendî-Hâlidîliğin Nehrî-Nurşîn
kolunun bir devamı olarak ortaya çıkan Haznevîliği incelemektedir. Seyr u sülûkünü tamamladıktan sonra Fransız işgali altındaki
memleketi Suriye'ye dönen Ahmed el-Haznevî (v. 1950), bölgede dinî hayatı yeniden ihya ederek halkın ilmî, kültürel ve sosyal
hayatlarına katkıda bulunduğundan o muhitte tarikat kurucusu olarak telakki edilmiştir. Hatta Nakşibendiyye tarikatı bölgede
kendisine nispetle “Hazneviyye” diye anılır olmuştur. Ahmed el-Haznevî, farklı çevrelerden ciddi muhalefetle karşılaşmasına rağmen,
bu muhalefet tarikatın geniş bir alanda yayılmasına mâni olamamıştır.
Nakşbendîliğin, Hazneviyye kolunun teşekkülüne kadarki tarihî süreciyle girizgâh yapan bu çalışmanın birinci bölümünde tarikatın
kurucusu Ahmed el-Haznevî başta olmak üzere bu silsileden gelen Hazneviyye şeyhlerinin hayatları, eserleri, halifeleri, müridleri,
fikirleri ve tasavvufî görüşleri incelenmiştir. Bu kısımda Hazneviyye medresesinde yetişen sûfîlerin toplum üzerindeki etkileri
üzerinde de durulmuştur. İkinci bölümde ise Hazneviyye'de tasavvufî eğitim, âdâb ve erkân ele alınmış, Haznevîlik genel olarak
değerlendirilmeye çalışılmıştır
kolunun bir devamı olarak ortaya çıkan Haznevîliği incelemektedir. Seyr u sülûkünü tamamladıktan sonra Fransız işgali altındaki
memleketi Suriye'ye dönen Ahmed el-Haznevî (v. 1950), bölgede dinî hayatı yeniden ihya ederek halkın ilmî, kültürel ve sosyal
hayatlarına katkıda bulunduğundan o muhitte tarikat kurucusu olarak telakki edilmiştir. Hatta Nakşibendiyye tarikatı bölgede
kendisine nispetle “Hazneviyye” diye anılır olmuştur. Ahmed el-Haznevî, farklı çevrelerden ciddi muhalefetle karşılaşmasına rağmen,
bu muhalefet tarikatın geniş bir alanda yayılmasına mâni olamamıştır.
Nakşbendîliğin, Hazneviyye kolunun teşekkülüne kadarki tarihî süreciyle girizgâh yapan bu çalışmanın birinci bölümünde tarikatın
kurucusu Ahmed el-Haznevî başta olmak üzere bu silsileden gelen Hazneviyye şeyhlerinin hayatları, eserleri, halifeleri, müridleri,
fikirleri ve tasavvufî görüşleri incelenmiştir. Bu kısımda Hazneviyye medresesinde yetişen sûfîlerin toplum üzerindeki etkileri
üzerinde de durulmuştur. İkinci bölümde ise Hazneviyye'de tasavvufî eğitim, âdâb ve erkân ele alınmış, Haznevîlik genel olarak
değerlendirilmeye çalışılmıştır
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 352,00 | 352,00 |
2 | 179,52 | 359,04 |
3 | 122,03 | 366,08 |
6 | 65,12 | 390,72 |
9 | 46,54 | 418,88 |
12 | 37,55 | 450,56 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 352,00 | 352,00 |
2 | 183,04 | 366,08 |
3 | 124,37 | 373,12 |
6 | 63,36 | 380,16 |
9 | 43,02 | 387,20 |
12 | - | - |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 352,00 | 352,00 |
2 | 183,04 | 366,08 |
3 | 124,37 | 373,12 |
6 | 63,36 | 380,16 |
9 | 43,02 | 387,20 |
12 | - | - |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 352,00 | 352,00 |
2 | 183,04 | 366,08 |
3 | 124,37 | 373,12 |
6 | 63,36 | 380,16 |
9 | 43,02 | 387,20 |
12 | - | - |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 352,00 | 352,00 |
2 | 183,04 | 366,08 |
3 | 124,37 | 373,12 |
6 | 63,36 | 380,16 |
9 | 43,02 | 387,20 |
12 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.