9789944337830
409566
https://www.munzevikitabevi.com/horasandan-anadoluya-bir-yol-hikayesi
Horasan'dan Anadolu'ya Bir Yol Hikayesi
14.00
BİZ HÂLÂ BİZİZ ASLINDA!Kâşgarlı Mahmûd, Divânü Lügâtit Türk'te, günümüzde "il gider töre kalır" biçiminde söylenen bir nasihatte bulunur:Ülke terk edilir, ama töre terk edilmez!11. yüzyılın henüz başlarında Kâşgar'da dünyaya gelen ve Orta Asya'dan Anadolu'ya kadar, Türklerin yaşadığı geniş coğrafyayı "il, il" dolaşan Kâşgarlı Mahmûd'un tespitinin altını dolduran sosyolojik ve psikolojik olguların göçler, savaşlar, çatışma, ayaklanma ve kıyımlarla oluştuğu dikkate alınmalıdır. Alınmalıdır ki bu nasihatın, "vatan"ın "kolay terk edilebilir" olduğuna değil, "milletin" gittiği yeri vatan yapabilme kabiliyetine işaret ettiği anlaşılabilsin.Emevilerin Türk kıyımından ötürü üç asır boyunca "direndikleri" İslam'ı, Horasan'da sufi dervişlerden dinledikleri "gizemci" yorumu temel alarak yaşamaya başlayan bu Türkmenlerin en belirgin özelliği, eski inançlarını bütünüyle terk etmemeleri, sosyal yaşantılarıyla uyumlu Türkçe bir inanç sistemi inşa etmeleri ve Anadolu'ya "naif" bir kültür taşıyabilmiş olmalarıydı.
BİZ HÂLÂ BİZİZ ASLINDA!Kâşgarlı Mahmûd, Divânü Lügâtit Türk'te, günümüzde "il gider töre kalır" biçiminde söylenen bir nasihatte bulunur:Ülke terk edilir, ama töre terk edilmez!11. yüzyılın henüz başlarında Kâşgar'da dünyaya gelen ve Orta Asya'dan Anadolu'ya kadar, Türklerin yaşadığı geniş coğrafyayı "il, il" dolaşan Kâşgarlı Mahmûd'un tespitinin altını dolduran sosyolojik ve psikolojik olguların göçler, savaşlar, çatışma, ayaklanma ve kıyımlarla oluştuğu dikkate alınmalıdır. Alınmalıdır ki bu nasihatın, "vatan"ın "kolay terk edilebilir" olduğuna değil, "milletin" gittiği yeri vatan yapabilme kabiliyetine işaret ettiği anlaşılabilsin.Emevilerin Türk kıyımından ötürü üç asır boyunca "direndikleri" İslam'ı, Horasan'da sufi dervişlerden dinledikleri "gizemci" yorumu temel alarak yaşamaya başlayan bu Türkmenlerin en belirgin özelliği, eski inançlarını bütünüyle terk etmemeleri, sosyal yaşantılarıyla uyumlu Türkçe bir inanç sistemi inşa etmeleri ve Anadolu'ya "naif" bir kültür taşıyabilmiş olmalarıydı.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 14,00 | 14,00 |
2 | 7,28 | 14,56 |
3 | 4,95 | 14,84 |
6 | 2,52 | 15,12 |
9 | 1,71 | 15,40 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.