İnsan Söz Tutsaklık

Stok Kodu:
8690101099250
Boyut:
13,5x0,6
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005-01
Kapak Türü:
Bahadır Karahan
Kağıt Türü:
2.Hamur
Kategori:
20,00
8690101099250
394128
İnsan Söz Tutsaklık
İnsan Söz Tutsaklık
20.00
Ey 'dil' hem lisanım hem yüreğimsin. Yanlış yapar ikisini birbirinden koparırsan, yanlışımm belgesi olursun. Yanlış yapar yüreğimin içini boşaltacak, tarumar edecef şekilde acıtırsan kaybedişimin ilanı olursun. Nice "akıllı" görünüşlü insanı alav konusu yaptın. Nice ümmi insanın beynindeki, yüreğindeki bilgelikleri açığa vurdun, Nice "zeki" kabul edilen insanın arzulanmayan sivriliği oldun. Sırları açığa vurdun; sırları açığa vurulanların yerden yere savrulmasına sebph!"pt vprHin Mî^e "gizemli şahsın" aynası oldun, sakladığı asi kimliğini deşifre ettinDil, insan düşüncesinin meyvesi... Düşünce; hayat agdcımn ruiıuour. Düşür cesini izhar ederken güzel ve çirkin sözden haberdar edilen ve güzel söze dava edilirken çirkin sözden uzak durması öğütlenen kişidir insan... Mesela Sad-i Şiraz "ister uşşak, isterse hicaz olsun, kötü çalgıcının gırtlağından çıkan sesin değeri c maz." der. Diğer taraftan güzel söz, kökü yere sağlam basan, bir diğer ifadeyle sağlan ve sağlıklı bir örfe sahip; dalları göğe doğru uzanırken çevresini gölgeleyen ve sürek; meyve veren bir ağaca benzetilir. Çirkin sözün kökü sallantıdadır, sağlam bir örfe vey geleneğe sahip değildir; meyvesizdir veya meyve gibi görünen mahsulü faydasızdıt Neticede güzel söz veya çirkin söz, her ikisi de kelimelerden oluşmaktadır "güzel sözde" karar kılması, eltaz-ı cemile ile donanması, kem sözden uza' ienmektedir. Ve denir ki; hayata anlam katacak söylem elfaz-ı cemile iluüiidiianuır.
Ey 'dil' hem lisanım hem yüreğimsin. Yanlış yapar ikisini birbirinden koparırsan, yanlışımm belgesi olursun. Yanlış yapar yüreğimin içini boşaltacak, tarumar edecef şekilde acıtırsan kaybedişimin ilanı olursun. Nice "akıllı" görünüşlü insanı alav konusu yaptın. Nice ümmi insanın beynindeki, yüreğindeki bilgelikleri açığa vurdun, Nice "zeki" kabul edilen insanın arzulanmayan sivriliği oldun. Sırları açığa vurdun; sırları açığa vurulanların yerden yere savrulmasına sebph!"pt vprHin Mî^e "gizemli şahsın" aynası oldun, sakladığı asi kimliğini deşifre ettinDil, insan düşüncesinin meyvesi... Düşünce; hayat agdcımn ruiıuour. Düşür cesini izhar ederken güzel ve çirkin sözden haberdar edilen ve güzel söze dava edilirken çirkin sözden uzak durması öğütlenen kişidir insan... Mesela Sad-i Şiraz "ister uşşak, isterse hicaz olsun, kötü çalgıcının gırtlağından çıkan sesin değeri c maz." der. Diğer taraftan güzel söz, kökü yere sağlam basan, bir diğer ifadeyle sağlan ve sağlıklı bir örfe sahip; dalları göğe doğru uzanırken çevresini gölgeleyen ve sürek; meyve veren bir ağaca benzetilir. Çirkin sözün kökü sallantıdadır, sağlam bir örfe vey geleneğe sahip değildir; meyvesizdir veya meyve gibi görünen mahsulü faydasızdıt Neticede güzel söz veya çirkin söz, her ikisi de kelimelerden oluşmaktadır "güzel sözde" karar kılması, eltaz-ı cemile ile donanması, kem sözden uza' ienmektedir. Ve denir ki; hayata anlam katacak söylem elfaz-ı cemile iluüiidiianuır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat