İslam Felsefesi Eski Yunan’dan Çağdaş Düşünceye Doğru

Stok Kodu:
9786055063603
Sayfa Sayısı:
369
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
380,00
304,00
Taksitli fiyat: 12 x 32,43
9786055063603
568612
İslam Felsefesi  Eski Yunan’dan Çağdaş Düşünceye Doğru
İslam Felsefesi Eski Yunan’dan Çağdaş Düşünceye Doğru
304.00
Islâm felsefesinin özgün tarafina nüfuz etmek ne zaman mümkündür? Islâm felsefesini sadece Messaîlik olarak adlandirilan okul ile, yani El-Kindî, Fârâbî, Ibn Sînâ, Ibn Rüsd gibi filozoflar ve onlarin felsefi mülâhazalari etrafinda dönen tartisma ve yorumlar ile sinirli tutmak dogru mudur?
H. Ziya Ülken, “Islâm felsefesinin kaynaklari ve etkileri ile birlikte Bati düsüncesinin bir halkasi gibi ele almak ve ‘filo¬zoflar' diye sinirlanmis kadroyu mümkün oldugu kadar asmak”tan bahsederken, alaninda artik bir klasik olan bu ufuk açici kitabinda esas olarak çok daha genis bir çerçeve çiziyor ve düsünce tarihimizin imkânlarina ve kesfedilmeyi bekleyen gerçek potansiyeline isaret ediyordu.
Islâm felsefesinin kaynaginda özellikle Harran'da Yakubî ve Nesturî manastirlarinda Süryaniceden Arapçaya çevri¬len Yunan klasiklerinin ve dolayisiyla Yunan felsefesinin etkisi çok büyüktü. Gene eski Hint ve Iran düsüncelerinin de rolü vardi. Bu felsefe “Akdeniz geleneginin bir halkasi” olarak degerlendirilirse en büyük etkiyi Ortaçag Bati felse¬fesi üzerinde yapmistir.
Peki, eksiksiz bir Islâm felsefesi tarihi yazmak için sadece Yunan felsefesi ile Avrupa felsefesi arasindaki bu köprü görevi üzerinde mi durulacaktir? Yoksa Ülken'in vurgu-ladigi gibi kelam, fikih ve tasavvuf alanlarinda çok önemli eserler vermis Islâm düsünürlerinin çalismalarinda felsefi olan kisimlarinin modern metotlarla ve farkli açilardan ele alinip, özellikle filolojik incelemelerin yapilmasiyla mi ancak gerçek bir Islâm felsefesi ve düsüncesi tarihine ulasi¬lacaktir?
Imam Âzam, Ibn Arabî, Sadreddin Konevî, Molla Câmî, Imam Rabbânî, Molla Sadra, Ibn Seb'in, Cürcânî, Fahreddin Râzî, Taftazânî, Sirâceddin Urmevî, Molla Fenârî, Kemalpasazâde vb. gibi Islâm düsünürlerinin eserlerinin in¬celenmesi, monografilerinin ve kitaplarinin yayimlanmasiyla Islâm felsefesinin özgün tarafina nüfuz etmenin müm-kün olacaginin israrla üzerinde duran H. Ziya Ülken'in de¬yisiyle henüz bir esikte bulunuyoruz.
Islâm felsefesinin özgün tarafina nüfuz etmek ne zaman mümkündür? Islâm felsefesini sadece Messaîlik olarak adlandirilan okul ile, yani El-Kindî, Fârâbî, Ibn Sînâ, Ibn Rüsd gibi filozoflar ve onlarin felsefi mülâhazalari etrafinda dönen tartisma ve yorumlar ile sinirli tutmak dogru mudur?
H. Ziya Ülken, “Islâm felsefesinin kaynaklari ve etkileri ile birlikte Bati düsüncesinin bir halkasi gibi ele almak ve ‘filo¬zoflar' diye sinirlanmis kadroyu mümkün oldugu kadar asmak”tan bahsederken, alaninda artik bir klasik olan bu ufuk açici kitabinda esas olarak çok daha genis bir çerçeve çiziyor ve düsünce tarihimizin imkânlarina ve kesfedilmeyi bekleyen gerçek potansiyeline isaret ediyordu.
Islâm felsefesinin kaynaginda özellikle Harran'da Yakubî ve Nesturî manastirlarinda Süryaniceden Arapçaya çevri¬len Yunan klasiklerinin ve dolayisiyla Yunan felsefesinin etkisi çok büyüktü. Gene eski Hint ve Iran düsüncelerinin de rolü vardi. Bu felsefe “Akdeniz geleneginin bir halkasi” olarak degerlendirilirse en büyük etkiyi Ortaçag Bati felse¬fesi üzerinde yapmistir.
Peki, eksiksiz bir Islâm felsefesi tarihi yazmak için sadece Yunan felsefesi ile Avrupa felsefesi arasindaki bu köprü görevi üzerinde mi durulacaktir? Yoksa Ülken'in vurgu-ladigi gibi kelam, fikih ve tasavvuf alanlarinda çok önemli eserler vermis Islâm düsünürlerinin çalismalarinda felsefi olan kisimlarinin modern metotlarla ve farkli açilardan ele alinip, özellikle filolojik incelemelerin yapilmasiyla mi ancak gerçek bir Islâm felsefesi ve düsüncesi tarihine ulasi¬lacaktir?
Imam Âzam, Ibn Arabî, Sadreddin Konevî, Molla Câmî, Imam Rabbânî, Molla Sadra, Ibn Seb'in, Cürcânî, Fahreddin Râzî, Taftazânî, Sirâceddin Urmevî, Molla Fenârî, Kemalpasazâde vb. gibi Islâm düsünürlerinin eserlerinin in¬celenmesi, monografilerinin ve kitaplarinin yayimlanmasiyla Islâm felsefesinin özgün tarafina nüfuz etmenin müm-kün olacaginin israrla üzerinde duran H. Ziya Ülken'in de¬yisiyle henüz bir esikte bulunuyoruz.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 304,00    304,00   
2 155,04    310,08   
3 105,39    316,16   
6 56,24    337,44   
9 40,20    361,76   
12 32,43    389,12   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 304,00    304,00   
2 158,08    316,16   
3 107,41    322,24   
6 54,72    328,32   
9 37,16    334,40   
12 -    -   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 304,00    304,00   
2 158,08    316,16   
3 107,41    322,24   
6 54,72    328,32   
9 37,16    334,40   
12 -    -   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 304,00    304,00   
2 158,08    316,16   
3 107,41    322,24   
6 54,72    328,32   
9 37,16    334,40   
12 -    -   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 304,00    304,00   
2 158,08    316,16   
3 107,41    322,24   
6 54,72    328,32   
9 37,16    334,40   
12 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat