9786059513326
582024
https://www.munzevikitabevi.com/john-hickin-din-felsefesinde-kotuluk-problemi-ve-teodise
John Hick'in Din Felsefesinde Kötülük Problemi ve Teodise
280.00
Kötu¨lu¨k problemi din felsefesinin çokça tartışılan meselelerinden biridir. Teizm ve ateizm karşıtlığının odağındaki en önemli tartışma konusu şu¨phesiz ki, kötu¨lu¨ğu¨n yarattığı mantıksal, tecru¨bi ve varoluşsal sorunlar ve onlara cevap olarak ileri su¨ru¨len savunmalar ve teodiseler olmuştur. Kötu¨lu¨k sorunu felsefeci ve ilahiyatçılar için entelektu¨el du¨zlemde yanıtlanmayı beklerken, bir mu¨min de tecru¨be edildiğinde inancı için kriz oluşturan kötu¨lu¨k problemini, bireysel inanç du¨nyalarında anlamlı bir yere oturtmak, en azından anlamak ister.
“Du¨nyamızda bunca ahlaki ve tabii kötu¨lu¨k varken her şeye gu¨cu¨ yeten ve her şeyi bilen Tanrı'nın varlığına inanmak rasyonel bir tutum mudur?” sorusu ateist yaklaşımların çıkış noktasını oluştururken, tu¨m varlığı Tanrı'dan hareketle açıklamaya çalışan filozof ve ilahiyatçılar da kötu¨lu¨k için dinsel ve ahlaki gerekçeler bulmaya çaba harcamışlar. Dolayısıyla, kötu¨lu¨ğu¨n varlığı filozoflar tarafından “teizmi ve tanrı inancını irrasyonel kılar mı” sorunsalı u¨zerinde odaklanırken, teologlar ve sıradan mu¨minler için sorun “iyi, merhametli, her şeyi bilen ve her şeye gu¨ce yeten Tanrı kötu¨lu¨klere mu¨saade eder mi?” bağlamında ele alınmıştır. Elinizdeki çalışma bu soru(n)ları temele alarak, ortaya konulan yanıt ve savunmaları tartışmaktadır.
“Du¨nyamızda bunca ahlaki ve tabii kötu¨lu¨k varken her şeye gu¨cu¨ yeten ve her şeyi bilen Tanrı'nın varlığına inanmak rasyonel bir tutum mudur?” sorusu ateist yaklaşımların çıkış noktasını oluştururken, tu¨m varlığı Tanrı'dan hareketle açıklamaya çalışan filozof ve ilahiyatçılar da kötu¨lu¨k için dinsel ve ahlaki gerekçeler bulmaya çaba harcamışlar. Dolayısıyla, kötu¨lu¨ğu¨n varlığı filozoflar tarafından “teizmi ve tanrı inancını irrasyonel kılar mı” sorunsalı u¨zerinde odaklanırken, teologlar ve sıradan mu¨minler için sorun “iyi, merhametli, her şeyi bilen ve her şeye gu¨ce yeten Tanrı kötu¨lu¨klere mu¨saade eder mi?” bağlamında ele alınmıştır. Elinizdeki çalışma bu soru(n)ları temele alarak, ortaya konulan yanıt ve savunmaları tartışmaktadır.
Kötu¨lu¨k problemi din felsefesinin çokça tartışılan meselelerinden biridir. Teizm ve ateizm karşıtlığının odağındaki en önemli tartışma konusu şu¨phesiz ki, kötu¨lu¨ğu¨n yarattığı mantıksal, tecru¨bi ve varoluşsal sorunlar ve onlara cevap olarak ileri su¨ru¨len savunmalar ve teodiseler olmuştur. Kötu¨lu¨k sorunu felsefeci ve ilahiyatçılar için entelektu¨el du¨zlemde yanıtlanmayı beklerken, bir mu¨min de tecru¨be edildiğinde inancı için kriz oluşturan kötu¨lu¨k problemini, bireysel inanç du¨nyalarında anlamlı bir yere oturtmak, en azından anlamak ister.
“Du¨nyamızda bunca ahlaki ve tabii kötu¨lu¨k varken her şeye gu¨cu¨ yeten ve her şeyi bilen Tanrı'nın varlığına inanmak rasyonel bir tutum mudur?” sorusu ateist yaklaşımların çıkış noktasını oluştururken, tu¨m varlığı Tanrı'dan hareketle açıklamaya çalışan filozof ve ilahiyatçılar da kötu¨lu¨k için dinsel ve ahlaki gerekçeler bulmaya çaba harcamışlar. Dolayısıyla, kötu¨lu¨ğu¨n varlığı filozoflar tarafından “teizmi ve tanrı inancını irrasyonel kılar mı” sorunsalı u¨zerinde odaklanırken, teologlar ve sıradan mu¨minler için sorun “iyi, merhametli, her şeyi bilen ve her şeye gu¨ce yeten Tanrı kötu¨lu¨klere mu¨saade eder mi?” bağlamında ele alınmıştır. Elinizdeki çalışma bu soru(n)ları temele alarak, ortaya konulan yanıt ve savunmaları tartışmaktadır.
“Du¨nyamızda bunca ahlaki ve tabii kötu¨lu¨k varken her şeye gu¨cu¨ yeten ve her şeyi bilen Tanrı'nın varlığına inanmak rasyonel bir tutum mudur?” sorusu ateist yaklaşımların çıkış noktasını oluştururken, tu¨m varlığı Tanrı'dan hareketle açıklamaya çalışan filozof ve ilahiyatçılar da kötu¨lu¨k için dinsel ve ahlaki gerekçeler bulmaya çaba harcamışlar. Dolayısıyla, kötu¨lu¨ğu¨n varlığı filozoflar tarafından “teizmi ve tanrı inancını irrasyonel kılar mı” sorunsalı u¨zerinde odaklanırken, teologlar ve sıradan mu¨minler için sorun “iyi, merhametli, her şeyi bilen ve her şeye gu¨ce yeten Tanrı kötu¨lu¨klere mu¨saade eder mi?” bağlamında ele alınmıştır. Elinizdeki çalışma bu soru(n)ları temele alarak, ortaya konulan yanıt ve savunmaları tartışmaktadır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 280,00 | 280,00 |
2 | 145,60 | 291,20 |
3 | 98,93 | 296,80 |
6 | 50,40 | 302,40 |
9 | 34,22 | 308,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.