9786259448800
680695
https://www.munzevikitabevi.com/kutsal-bal
Kutsal Bal
160.00
Arı ve bal, dini sanatın tarihi boyunca tanrı ve tanrıçalarla ikonografik bir ilişki içinde olmuştur. Balı keşfeden nymphe Melissa, Bebek Zeus'u beslemiş; Musalar arı şekline girerek Atinalıları İonia'ya getirmişlerdir. Ephesos kent sikkeleri arı imgeleriyle basılmıştır. Ephesos Artemision rahibeleri arı-hanımlar ile I?on dilinde lider-arı anlamına gelen erkek hizmetliler kentin koruyucusu kraliçe-arısı Ephesia Artemisia'ya hizmet vermiş, hatta bazı arılar da Apollon'a adanan bir tapınak inşa etmişlerdir. Tanrının açıkça işaret ettiği üzere, Kutsal Kitap'ta vadedilen bereketli topraklar için Eski Ahit'te en az 50 kez bahsi geçen bal, şifa ve bolluk sembolüdür. Yeni Ahit'te Vaftizci Yahya'nın yiyeceğidir. Kur'ân ise cennetteki safi süzme bal akan ırmaklardan bahseder. Ortaçağın en ünlü Bizans ilahisi, Theotokos Meryem'i bal ve süt akan toprağa benzetir. Hagiografide arıcılık ile uğraşan ve köylüleri kovan arıcılığına teşvik eden azizler bulunur. Bal şifa dağıtır, cennette ağaçlardan damlar, yeryüzüne çiğ tanesi olarak düşer ve onu tadan ölümsüzlüğe kavuşur.
Tarihin hafızası, ikonografi ile sergilenen görsel tasvirlerin bilgece gizlenmis¸ dilini topluluktan toplulug?a aktarırken elbette eklemelerle zenginles¸tirmis¸tir; bir takım deg?is¸imler geçirilmis¸se de özünde bal daima kaynag?ı göksel nitelikte, ilahi gücün kendinden olanı ifade eden mucizevi bir yiyecektir. Ortaçağda tadı, ag?ızdan Tanrı adına çıkan güzel sözler ile; koruyucu özellig?i ölümden sonra hayat ve yeniden dog?us¸la özdes¸leşir. Arılar ise Hıristiyan sanatında müjdeli haberler tas¸ıyan küçük, sadık hizmetliler olarak balın ikonografisi dahilinde görevlerine devam eder. Dini sanatı etkileyen metinlerin ve Erken Bizans sanatında kars¸ılas¸ılan ikonografinin ne ölçüde Ortaçag?a aktarıldıg?ını görmek için bal ve arının izini sürdüg?ümüz bu çalıs¸ma, 2021 yılında önce bilimsel bir makale olarak ele alınmıs¸, zaman içinde aras¸tırmamıza katkı sag?layan yeni verilerin deg?erlendirilmesi gereklilig?i ile elinizde tuttuğunuz kitaba dönüşmüştür.
Arı ve bal, dini sanatın tarihi boyunca tanrı ve tanrıçalarla ikonografik bir ilişki içinde olmuştur. Balı keşfeden nymphe Melissa, Bebek Zeus'u beslemiş; Musalar arı şekline girerek Atinalıları İonia'ya getirmişlerdir. Ephesos kent sikkeleri arı imgeleriyle basılmıştır. Ephesos Artemision rahibeleri arı-hanımlar ile I?on dilinde lider-arı anlamına gelen erkek hizmetliler kentin koruyucusu kraliçe-arısı Ephesia Artemisia'ya hizmet vermiş, hatta bazı arılar da Apollon'a adanan bir tapınak inşa etmişlerdir. Tanrının açıkça işaret ettiği üzere, Kutsal Kitap'ta vadedilen bereketli topraklar için Eski Ahit'te en az 50 kez bahsi geçen bal, şifa ve bolluk sembolüdür. Yeni Ahit'te Vaftizci Yahya'nın yiyeceğidir. Kur'ân ise cennetteki safi süzme bal akan ırmaklardan bahseder. Ortaçağın en ünlü Bizans ilahisi, Theotokos Meryem'i bal ve süt akan toprağa benzetir. Hagiografide arıcılık ile uğraşan ve köylüleri kovan arıcılığına teşvik eden azizler bulunur. Bal şifa dağıtır, cennette ağaçlardan damlar, yeryüzüne çiğ tanesi olarak düşer ve onu tadan ölümsüzlüğe kavuşur.
Tarihin hafızası, ikonografi ile sergilenen görsel tasvirlerin bilgece gizlenmis¸ dilini topluluktan toplulug?a aktarırken elbette eklemelerle zenginles¸tirmis¸tir; bir takım deg?is¸imler geçirilmis¸se de özünde bal daima kaynag?ı göksel nitelikte, ilahi gücün kendinden olanı ifade eden mucizevi bir yiyecektir. Ortaçağda tadı, ag?ızdan Tanrı adına çıkan güzel sözler ile; koruyucu özellig?i ölümden sonra hayat ve yeniden dog?us¸la özdes¸leşir. Arılar ise Hıristiyan sanatında müjdeli haberler tas¸ıyan küçük, sadık hizmetliler olarak balın ikonografisi dahilinde görevlerine devam eder. Dini sanatı etkileyen metinlerin ve Erken Bizans sanatında kars¸ılas¸ılan ikonografinin ne ölçüde Ortaçag?a aktarıldıg?ını görmek için bal ve arının izini sürdüg?ümüz bu çalıs¸ma, 2021 yılında önce bilimsel bir makale olarak ele alınmıs¸, zaman içinde aras¸tırmamıza katkı sag?layan yeni verilerin deg?erlendirilmesi gereklilig?i ile elinizde tuttuğunuz kitaba dönüşmüştür.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 160,00 | 160,00 |
2 | 83,20 | 166,40 |
3 | 56,53 | 169,60 |
6 | 28,80 | 172,80 |
9 | 19,56 | 176,00 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 160,00 | 160,00 |
2 | 83,20 | 166,40 |
3 | 56,53 | 169,60 |
6 | 28,80 | 172,80 |
9 | 19,56 | 176,00 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 160,00 | 160,00 |
2 | 83,20 | 166,40 |
3 | 56,53 | 169,60 |
6 | 28,80 | 172,80 |
9 | 19,56 | 176,00 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 160,00 | 160,00 |
2 | 83,20 | 166,40 |
3 | 56,53 | 169,60 |
6 | 28,80 | 172,80 |
9 | 19,56 | 176,00 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 160,00 | 160,00 |
2 | 83,20 | 166,40 |
3 | 56,53 | 169,60 |
6 | 28,80 | 172,80 |
9 | 19,56 | 176,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.