9786051713816
475246
https://www.munzevikitabevi.com/mehmet-fuad-koprulu-kulliyati-9-anadoluda-islamiyet
Mehmet Fuad Köprülü Külliyatı 9 - Anadolu'da İslamiyet
97.75
Anadolu'da İslamiyet, Anadolu'ya gelen ilk Türklerin nasıl bir İslam anlayışı geliştirdiklerini ve ne gibi kültürel-dini farklılıklar taşıdıklarını incelemektedir. Köprülü burada özellikle Alman Şarkiyatçı Franz Babinger'in Anadolu Selçuklularının ekseriyetinin Şii olduğu iddiasına karşı çıkar. Anadolu'da İslamiyet birçok bakımdan Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar 'ı tamamlamaktadır. Köprülü'nün bu metinde yürüttüğü çeşitli tartışmalar, aradan geçen yüzyıl boyunca Abdülbâki Gölpınarlı'dan Ahmet Yaşar Ocak'a, Suraiya Faroqhi'den Ahmet Karamustafa'ya dek takip edilip tekrar tekrar yorumlanmış ve günümüze dek zenginleşerek gelen literatürü şekillendirmiştir.
“Sözün kısası müellif, hikâyeci tarih merhalesini geniş surette geçerek, sağlam bir izah ve terkip eseri vücuda getiriyor. Bu mükemmel küçük kitabın teferruatına girmenin faydası yoktur.”
–Lucien Febvre, Annals d'Histoire Economique et Sociale, 1937
“Köprülü'nün eserlerinde ortaya koyduğu, mahiyetini açıkladığı pek çok konu ve mesele, bugün onun teşhis ettiği biçimde tezahür etmiş; vardığı birçok sonuç, üstelik daha da kuvvetli bir biçimde teyid edilmiştir.”
–Ahmet Yaşar Ocak, Türk Tarih Kurumu şeref üyesi, TOBB Üniversitesi
“Köprülü Oryantalizmin Türklerin tarihini sömürgeleştirmesine karşı çıkan ilk Türkologlardan biridir.”
–Halil Berktay, Sabancı Üniversitesi
“Sözün kısası müellif, hikâyeci tarih merhalesini geniş surette geçerek, sağlam bir izah ve terkip eseri vücuda getiriyor. Bu mükemmel küçük kitabın teferruatına girmenin faydası yoktur.”
–Lucien Febvre, Annals d'Histoire Economique et Sociale, 1937
“Köprülü'nün eserlerinde ortaya koyduğu, mahiyetini açıkladığı pek çok konu ve mesele, bugün onun teşhis ettiği biçimde tezahür etmiş; vardığı birçok sonuç, üstelik daha da kuvvetli bir biçimde teyid edilmiştir.”
–Ahmet Yaşar Ocak, Türk Tarih Kurumu şeref üyesi, TOBB Üniversitesi
“Köprülü Oryantalizmin Türklerin tarihini sömürgeleştirmesine karşı çıkan ilk Türkologlardan biridir.”
–Halil Berktay, Sabancı Üniversitesi
Anadolu'da İslamiyet, Anadolu'ya gelen ilk Türklerin nasıl bir İslam anlayışı geliştirdiklerini ve ne gibi kültürel-dini farklılıklar taşıdıklarını incelemektedir. Köprülü burada özellikle Alman Şarkiyatçı Franz Babinger'in Anadolu Selçuklularının ekseriyetinin Şii olduğu iddiasına karşı çıkar. Anadolu'da İslamiyet birçok bakımdan Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar 'ı tamamlamaktadır. Köprülü'nün bu metinde yürüttüğü çeşitli tartışmalar, aradan geçen yüzyıl boyunca Abdülbâki Gölpınarlı'dan Ahmet Yaşar Ocak'a, Suraiya Faroqhi'den Ahmet Karamustafa'ya dek takip edilip tekrar tekrar yorumlanmış ve günümüze dek zenginleşerek gelen literatürü şekillendirmiştir.
“Sözün kısası müellif, hikâyeci tarih merhalesini geniş surette geçerek, sağlam bir izah ve terkip eseri vücuda getiriyor. Bu mükemmel küçük kitabın teferruatına girmenin faydası yoktur.”
–Lucien Febvre, Annals d'Histoire Economique et Sociale, 1937
“Köprülü'nün eserlerinde ortaya koyduğu, mahiyetini açıkladığı pek çok konu ve mesele, bugün onun teşhis ettiği biçimde tezahür etmiş; vardığı birçok sonuç, üstelik daha da kuvvetli bir biçimde teyid edilmiştir.”
–Ahmet Yaşar Ocak, Türk Tarih Kurumu şeref üyesi, TOBB Üniversitesi
“Köprülü Oryantalizmin Türklerin tarihini sömürgeleştirmesine karşı çıkan ilk Türkologlardan biridir.”
–Halil Berktay, Sabancı Üniversitesi
“Sözün kısası müellif, hikâyeci tarih merhalesini geniş surette geçerek, sağlam bir izah ve terkip eseri vücuda getiriyor. Bu mükemmel küçük kitabın teferruatına girmenin faydası yoktur.”
–Lucien Febvre, Annals d'Histoire Economique et Sociale, 1937
“Köprülü'nün eserlerinde ortaya koyduğu, mahiyetini açıkladığı pek çok konu ve mesele, bugün onun teşhis ettiği biçimde tezahür etmiş; vardığı birçok sonuç, üstelik daha da kuvvetli bir biçimde teyid edilmiştir.”
–Ahmet Yaşar Ocak, Türk Tarih Kurumu şeref üyesi, TOBB Üniversitesi
“Köprülü Oryantalizmin Türklerin tarihini sömürgeleştirmesine karşı çıkan ilk Türkologlardan biridir.”
–Halil Berktay, Sabancı Üniversitesi
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,75 | 97,75 |
2 | 50,83 | 101,66 |
3 | 34,54 | 103,62 |
6 | 17,60 | 105,57 |
9 | 11,95 | 107,53 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,75 | 97,75 |
2 | 50,83 | 101,66 |
3 | 34,54 | 103,62 |
6 | 17,60 | 105,57 |
9 | 11,95 | 107,53 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,75 | 97,75 |
2 | 50,83 | 101,66 |
3 | 34,54 | 103,62 |
6 | 17,60 | 105,57 |
9 | 11,95 | 107,53 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,75 | 97,75 |
2 | 50,83 | 101,66 |
3 | 34,54 | 103,62 |
6 | 17,60 | 105,57 |
9 | 11,95 | 107,53 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,75 | 97,75 |
2 | 50,83 | 101,66 |
3 | 34,54 | 103,62 |
6 | 17,60 | 105,57 |
9 | 11,95 | 107,53 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.