9789944105637
436286
https://www.munzevikitabevi.com/mengelenin-kafatasi
Mengelenin Kafatası
125.00
Ikinci Dünya Savasi sonunda, kötü söhretli iki Nazi subayi farkli sekillerde ortaya çikarildi. Adolf Eichmann'in 1960'ta Kudüs'te yargilanmasi, insan haklari ihlalleri davalarinda “taniklik çagi”ni baslatti. Josef Mengele Almanya'dan kaçti ve hayatini Arjantin'de saklanarak sürdürdü. Mengele'nin bedeni 1985'teki ölümünden sonra, Brezilya'daki bir morgun muayene masasi üzerinde adli tip ekibi tarafindan kimliklendirildi. Bu kitap, insan haklari konusunda nesnenin ortaya çikisini, takdim edilme kosullarini ve “seylerin konusmasini” yorumlarken basvurulan estetik faaliyetleri arastiriyor.“Bu ilgi çekici çalismada, Thomas Keenan ve Eyal Weizman, insan haklari siyasetinin, insan kalintilarini fotograf fotograflari insan kalintilari gibi ele alan bilim insanlari tarafindan nasil dönüstürül dügünü gösteriyor. Hassas bir negatif gibi, insan yasaminin tüm ayrintilarina maruz kalan kemiklerin konusmasi saglanmisti. Artik kurbanlar ve zalimler laboratuvarda yeniden ortaya çikabilir ve mahkemedeki yerlerini alabilirdi. Adli estetigin ortaya çikisi konuskan nesnenin ortaya çikisidir. Bu konusan nesne tanik konumunu isgal eder ve böylece adalet bahsinde yepyeni bir sayfa açar. Bu etkileyici kitap, bizi olgularin nasil insa edildigini yeniden ele almaya sevk ederek, düsüncenin önüne yeni ve genis bir cografya sunuyor.” Beatriz Colomina, Mimari Profesörü, Medya ve Modernite Programi Kurucu Direktörü, Princeton Üniversitesi “Keenan ve Weizman, ölülerin fiziki kalintilarinin ne sekilde konusturulabilecegini sorar. Tarihsel geçmisin kazilip çikarilmasina odaklanmis bu metinde, yazarlar, devlet siddeti magdurlari için adaletin saglanmasi ve faillerinin sorumlu tutulmasi amaciyla süregiden çalismalarda çok önemli bir dönüsümü tespit etmekte. Indirgemeci sonuçlardan kaçinarak, adli bilimlerin farz edilen uzmanligi ve ‘nesnelligi' ile birlikte kanitin dogasini nasil dönüstürdügünün, elestirel bir gözle degerlendirilmesinin önemi üzerinde israr ediyorlar.”Jonathan Crary, Meyer Schapiro Modern Sanat ve Kuram Profesörü, Columbia Üniversitesi
Ikinci Dünya Savasi sonunda, kötü söhretli iki Nazi subayi farkli sekillerde ortaya çikarildi. Adolf Eichmann'in 1960'ta Kudüs'te yargilanmasi, insan haklari ihlalleri davalarinda “taniklik çagi”ni baslatti. Josef Mengele Almanya'dan kaçti ve hayatini Arjantin'de saklanarak sürdürdü. Mengele'nin bedeni 1985'teki ölümünden sonra, Brezilya'daki bir morgun muayene masasi üzerinde adli tip ekibi tarafindan kimliklendirildi. Bu kitap, insan haklari konusunda nesnenin ortaya çikisini, takdim edilme kosullarini ve “seylerin konusmasini” yorumlarken basvurulan estetik faaliyetleri arastiriyor.“Bu ilgi çekici çalismada, Thomas Keenan ve Eyal Weizman, insan haklari siyasetinin, insan kalintilarini fotograf fotograflari insan kalintilari gibi ele alan bilim insanlari tarafindan nasil dönüstürül dügünü gösteriyor. Hassas bir negatif gibi, insan yasaminin tüm ayrintilarina maruz kalan kemiklerin konusmasi saglanmisti. Artik kurbanlar ve zalimler laboratuvarda yeniden ortaya çikabilir ve mahkemedeki yerlerini alabilirdi. Adli estetigin ortaya çikisi konuskan nesnenin ortaya çikisidir. Bu konusan nesne tanik konumunu isgal eder ve böylece adalet bahsinde yepyeni bir sayfa açar. Bu etkileyici kitap, bizi olgularin nasil insa edildigini yeniden ele almaya sevk ederek, düsüncenin önüne yeni ve genis bir cografya sunuyor.” Beatriz Colomina, Mimari Profesörü, Medya ve Modernite Programi Kurucu Direktörü, Princeton Üniversitesi “Keenan ve Weizman, ölülerin fiziki kalintilarinin ne sekilde konusturulabilecegini sorar. Tarihsel geçmisin kazilip çikarilmasina odaklanmis bu metinde, yazarlar, devlet siddeti magdurlari için adaletin saglanmasi ve faillerinin sorumlu tutulmasi amaciyla süregiden çalismalarda çok önemli bir dönüsümü tespit etmekte. Indirgemeci sonuçlardan kaçinarak, adli bilimlerin farz edilen uzmanligi ve ‘nesnelligi' ile birlikte kanitin dogasini nasil dönüstürdügünün, elestirel bir gözle degerlendirilmesinin önemi üzerinde israr ediyorlar.”Jonathan Crary, Meyer Schapiro Modern Sanat ve Kuram Profesörü, Columbia Üniversitesi
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 125,00 | 125,00 |
2 | 65,00 | 130,00 |
3 | 44,17 | 132,50 |
6 | 22,50 | 135,00 |
9 | 15,28 | 137,50 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 125,00 | 125,00 |
2 | 65,00 | 130,00 |
3 | 44,17 | 132,50 |
6 | 22,50 | 135,00 |
9 | 15,28 | 137,50 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 125,00 | 125,00 |
2 | 65,00 | 130,00 |
3 | 44,17 | 132,50 |
6 | 22,50 | 135,00 |
9 | 15,28 | 137,50 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 125,00 | 125,00 |
2 | 65,00 | 130,00 |
3 | 44,17 | 132,50 |
6 | 22,50 | 135,00 |
9 | 15,28 | 137,50 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 125,00 | 125,00 |
2 | 65,00 | 130,00 |
3 | 44,17 | 132,50 |
6 | 22,50 | 135,00 |
9 | 15,28 | 137,50 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.