9789750854361
654810
https://www.munzevikitabevi.com/ne-yalan-soyleyeyim
Ne Yalan Söyleyeyim
91.00
Ne Yalan Söyleyeyim'de Nurullah Ataç'ın hemen her konuya el attığı, klasik denemenin tüm özelliklerini taşıyan serbest yazıları bir araya geliyor. 1923-1942 yılları Aydabir, Resimli Her Şey, Her Şey, Foto Magazin, Resimli Hafta, Yeni Mecmua gibi belli başlı “salon” dergilerinde Ataç, şiirden müziğe, romandan sinemaya uzanıyor. Güncel yazınsal konuları, toplumsal sorunları ve bazı insanlık durumlarını yorumlarken kimi zaman karşı çıkışlarda bulunuyor; ancak Ataç'ın bilinen keskin, çatık kaşlı tabiatı değil de cana yakın, sokulgan, uysal yanı öne çıkıyor.
“Evrensel bir konu bağlamında, bir birey olarak Ataç'ın ne bildiğini gösterir bu yazılar. Tıpkı Montaigne'in düşüncelerini Eski Yunan'dan bazı sözler ve dizelerle ölçüp tartması, zenginleştirmesi gibi, Ataç da düşüncelerini Divan şiirinden dizelerle genişletir. Avrupa düşüncesiyle ‘terbiye' edinmiş bir bilinç ve zevkle konuşur. Denemelerinde keskin bir gözlem ve dikkat, kolaylıkla fark edilir.”
Mehmet Can Doğan
Ne Yalan Söyleyeyim, Ataç'ı tüm içtenliğiyle bir kez daha okuruyla buluşturuyor.
“Konuşmamızın tatlı olmasını istersek kendi zevklerimizi değil, karşımızdakilerin zevkini düşünelim; yani onlara kendilerini göstermek fırsatını verelim. Onlar kendilerini beğendirmeye çalışmak imkânını buldukça bizi beğenirler. “Biz kibirli olmasak başkalarının kibri bizi yaralamaz.” Konuşmayı bilmek, kimsenin kibrini yaralamamayı bilmektir. Dünya denen bu “gösteriş pazarı” böyle kurulmuş, böyle gider.”
“Evrensel bir konu bağlamında, bir birey olarak Ataç'ın ne bildiğini gösterir bu yazılar. Tıpkı Montaigne'in düşüncelerini Eski Yunan'dan bazı sözler ve dizelerle ölçüp tartması, zenginleştirmesi gibi, Ataç da düşüncelerini Divan şiirinden dizelerle genişletir. Avrupa düşüncesiyle ‘terbiye' edinmiş bir bilinç ve zevkle konuşur. Denemelerinde keskin bir gözlem ve dikkat, kolaylıkla fark edilir.”
Mehmet Can Doğan
Ne Yalan Söyleyeyim, Ataç'ı tüm içtenliğiyle bir kez daha okuruyla buluşturuyor.
“Konuşmamızın tatlı olmasını istersek kendi zevklerimizi değil, karşımızdakilerin zevkini düşünelim; yani onlara kendilerini göstermek fırsatını verelim. Onlar kendilerini beğendirmeye çalışmak imkânını buldukça bizi beğenirler. “Biz kibirli olmasak başkalarının kibri bizi yaralamaz.” Konuşmayı bilmek, kimsenin kibrini yaralamamayı bilmektir. Dünya denen bu “gösteriş pazarı” böyle kurulmuş, böyle gider.”
Ne Yalan Söyleyeyim'de Nurullah Ataç'ın hemen her konuya el attığı, klasik denemenin tüm özelliklerini taşıyan serbest yazıları bir araya geliyor. 1923-1942 yılları Aydabir, Resimli Her Şey, Her Şey, Foto Magazin, Resimli Hafta, Yeni Mecmua gibi belli başlı “salon” dergilerinde Ataç, şiirden müziğe, romandan sinemaya uzanıyor. Güncel yazınsal konuları, toplumsal sorunları ve bazı insanlık durumlarını yorumlarken kimi zaman karşı çıkışlarda bulunuyor; ancak Ataç'ın bilinen keskin, çatık kaşlı tabiatı değil de cana yakın, sokulgan, uysal yanı öne çıkıyor.
“Evrensel bir konu bağlamında, bir birey olarak Ataç'ın ne bildiğini gösterir bu yazılar. Tıpkı Montaigne'in düşüncelerini Eski Yunan'dan bazı sözler ve dizelerle ölçüp tartması, zenginleştirmesi gibi, Ataç da düşüncelerini Divan şiirinden dizelerle genişletir. Avrupa düşüncesiyle ‘terbiye' edinmiş bir bilinç ve zevkle konuşur. Denemelerinde keskin bir gözlem ve dikkat, kolaylıkla fark edilir.”
Mehmet Can Doğan
Ne Yalan Söyleyeyim, Ataç'ı tüm içtenliğiyle bir kez daha okuruyla buluşturuyor.
“Konuşmamızın tatlı olmasını istersek kendi zevklerimizi değil, karşımızdakilerin zevkini düşünelim; yani onlara kendilerini göstermek fırsatını verelim. Onlar kendilerini beğendirmeye çalışmak imkânını buldukça bizi beğenirler. “Biz kibirli olmasak başkalarının kibri bizi yaralamaz.” Konuşmayı bilmek, kimsenin kibrini yaralamamayı bilmektir. Dünya denen bu “gösteriş pazarı” böyle kurulmuş, böyle gider.”
“Evrensel bir konu bağlamında, bir birey olarak Ataç'ın ne bildiğini gösterir bu yazılar. Tıpkı Montaigne'in düşüncelerini Eski Yunan'dan bazı sözler ve dizelerle ölçüp tartması, zenginleştirmesi gibi, Ataç da düşüncelerini Divan şiirinden dizelerle genişletir. Avrupa düşüncesiyle ‘terbiye' edinmiş bir bilinç ve zevkle konuşur. Denemelerinde keskin bir gözlem ve dikkat, kolaylıkla fark edilir.”
Mehmet Can Doğan
Ne Yalan Söyleyeyim, Ataç'ı tüm içtenliğiyle bir kez daha okuruyla buluşturuyor.
“Konuşmamızın tatlı olmasını istersek kendi zevklerimizi değil, karşımızdakilerin zevkini düşünelim; yani onlara kendilerini göstermek fırsatını verelim. Onlar kendilerini beğendirmeye çalışmak imkânını buldukça bizi beğenirler. “Biz kibirli olmasak başkalarının kibri bizi yaralamaz.” Konuşmayı bilmek, kimsenin kibrini yaralamamayı bilmektir. Dünya denen bu “gösteriş pazarı” böyle kurulmuş, böyle gider.”
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,00 | 91,00 |
2 | 47,32 | 94,64 |
3 | 32,15 | 96,46 |
6 | 16,38 | 98,28 |
9 | 11,12 | 100,10 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.