9786054708307
426435
https://www.munzevikitabevi.com/nesnesiz-dunya-suprematizm-manifestos
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestos
10.66
Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kirilma noktalarindan birisidir. O güne degin geçerliligini koruyan, alisila gelen Konstrüktivizmin (Yapisalcilik) faydaci amaçlarinin sorusturularak yipratilmasina neden olmustur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açiklayicidir: “Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekligin duyularla algilanmasi engelini asti. Ikisi de dünyanin, duyularimiz araciligiyla bildirilen halinin bir hayal oldugunu düsünüyordu. Maleviç'in yalinligi ve özlülügü sadece Rusya'da degil, Bati'da da soyut resmi güçlü bir sekilde etkilemisti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatilir. Lissitzky esasinda Marc Chagall'in ögrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'i birakir ve Maleviç'in takipçisi olur. Her seye bir isim gerektiginden, tablolari için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarini resimle mimari arasindaki bag olarak görür.”
Maleviç, sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kirilma noktalarindan birisidir. O güne degin geçerliligini koruyan, alisila gelen Konstrüktivizmin (Yapisalcilik) faydaci amaçlarinin sorusturularak yipratilmasina neden olmustur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açiklayicidir: “Maleviç süprematizmiyle, Platon gibi, gerçekligin duyularla algilanmasi engelini asti. Ikisi de dünyanin, duyularimiz araciligiyla bildirilen halinin bir hayal oldugunu düsünüyordu. Maleviç'in yalinligi ve özlülügü sadece Rusya'da degil, Bati'da da soyut resmi güçlü bir sekilde etkilemisti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatilir. Lissitzky esasinda Marc Chagall'in ögrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'i birakir ve Maleviç'in takipçisi olur. Her seye bir isim gerektiginden, tablolari için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarini resimle mimari arasindaki bag olarak görür.”
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.