9786256461130
683577

https://www.munzevikitabevi.com/psikomitoloji-insani-oykulerinde-aramak-2-1
Psikomitoloji – İnsanı Öykülerinde Aramak 2
220.00
“… öyküleri seviyor ama vazettikleri hakikate de kuşkuyla yaklaşıyoruz. Çünkü biliyoruz ki, insanın el yordamıyla yaşadığı bu dünyada, doğruluğundan emin olabileceği mutlak bir hakikat yok; ne biliyorsa kendine ve hayata dair, her şey hikâye!”
Öyku¨lerinde / mitlerinde ararken insanı, farklı du¨nya göru¨şlerinin farklı çözu¨mlemeleri temellendirdiğini tespit edebiliriz. Bilmemiz gereken, hiçbir yorumun tek başına bu¨tu¨ncu¨l kavrama için yeterli olmayacağı. Bireysel ya da kolektif bir miti yorumlamanın, ancak bir başka mitin içinden mu¨mku¨n olacağını da unutmamalıyız. Hiç kimse gerçeğe sahip değil.
Bu farkındalık, temel etik sorunsalımıza yapıcı bir önermeye de açıyor bizi: Kendi du¨nya göru¨şu¨mu¨zu¨ “öteki” u¨zerine örtmekten imtina etmek, anlıyor / açıklıyor gibi yaparken yargılamaktan kaçınmayı insanbilimlerinin şiarı olarak benimsemek, her şeyin referansının insan zihni olduğunu varsaymak ve bu¨tu¨nu¨ kavramaya bir nebze olsun yaklaşabilmek için çoğulcu-eşitlikçi ve dahi kendinden kuşkulu / ötekiye meraklı bir tutumun esas olduğunun farkındalığı, birlikte-du¨nyadalığımızı zenginleştirmek için elimizdeki tek formu¨l.
Öyku¨lerinde / mitlerinde ararken insanı, farklı du¨nya göru¨şlerinin farklı çözu¨mlemeleri temellendirdiğini tespit edebiliriz. Bilmemiz gereken, hiçbir yorumun tek başına bu¨tu¨ncu¨l kavrama için yeterli olmayacağı. Bireysel ya da kolektif bir miti yorumlamanın, ancak bir başka mitin içinden mu¨mku¨n olacağını da unutmamalıyız. Hiç kimse gerçeğe sahip değil.
Bu farkındalık, temel etik sorunsalımıza yapıcı bir önermeye de açıyor bizi: Kendi du¨nya göru¨şu¨mu¨zu¨ “öteki” u¨zerine örtmekten imtina etmek, anlıyor / açıklıyor gibi yaparken yargılamaktan kaçınmayı insanbilimlerinin şiarı olarak benimsemek, her şeyin referansının insan zihni olduğunu varsaymak ve bu¨tu¨nu¨ kavramaya bir nebze olsun yaklaşabilmek için çoğulcu-eşitlikçi ve dahi kendinden kuşkulu / ötekiye meraklı bir tutumun esas olduğunun farkındalığı, birlikte-du¨nyadalığımızı zenginleştirmek için elimizdeki tek formu¨l.
“… öyküleri seviyor ama vazettikleri hakikate de kuşkuyla yaklaşıyoruz. Çünkü biliyoruz ki, insanın el yordamıyla yaşadığı bu dünyada, doğruluğundan emin olabileceği mutlak bir hakikat yok; ne biliyorsa kendine ve hayata dair, her şey hikâye!”
Öyku¨lerinde / mitlerinde ararken insanı, farklı du¨nya göru¨şlerinin farklı çözu¨mlemeleri temellendirdiğini tespit edebiliriz. Bilmemiz gereken, hiçbir yorumun tek başına bu¨tu¨ncu¨l kavrama için yeterli olmayacağı. Bireysel ya da kolektif bir miti yorumlamanın, ancak bir başka mitin içinden mu¨mku¨n olacağını da unutmamalıyız. Hiç kimse gerçeğe sahip değil.
Bu farkındalık, temel etik sorunsalımıza yapıcı bir önermeye de açıyor bizi: Kendi du¨nya göru¨şu¨mu¨zu¨ “öteki” u¨zerine örtmekten imtina etmek, anlıyor / açıklıyor gibi yaparken yargılamaktan kaçınmayı insanbilimlerinin şiarı olarak benimsemek, her şeyin referansının insan zihni olduğunu varsaymak ve bu¨tu¨nu¨ kavramaya bir nebze olsun yaklaşabilmek için çoğulcu-eşitlikçi ve dahi kendinden kuşkulu / ötekiye meraklı bir tutumun esas olduğunun farkındalığı, birlikte-du¨nyadalığımızı zenginleştirmek için elimizdeki tek formu¨l.
Öyku¨lerinde / mitlerinde ararken insanı, farklı du¨nya göru¨şlerinin farklı çözu¨mlemeleri temellendirdiğini tespit edebiliriz. Bilmemiz gereken, hiçbir yorumun tek başına bu¨tu¨ncu¨l kavrama için yeterli olmayacağı. Bireysel ya da kolektif bir miti yorumlamanın, ancak bir başka mitin içinden mu¨mku¨n olacağını da unutmamalıyız. Hiç kimse gerçeğe sahip değil.
Bu farkındalık, temel etik sorunsalımıza yapıcı bir önermeye de açıyor bizi: Kendi du¨nya göru¨şu¨mu¨zu¨ “öteki” u¨zerine örtmekten imtina etmek, anlıyor / açıklıyor gibi yaparken yargılamaktan kaçınmayı insanbilimlerinin şiarı olarak benimsemek, her şeyin referansının insan zihni olduğunu varsaymak ve bu¨tu¨nu¨ kavramaya bir nebze olsun yaklaşabilmek için çoğulcu-eşitlikçi ve dahi kendinden kuşkulu / ötekiye meraklı bir tutumun esas olduğunun farkındalığı, birlikte-du¨nyadalığımızı zenginleştirmek için elimizdeki tek formu¨l.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,00 | 220,00 |
2 | 112,20 | 224,40 |
3 | 76,27 | 228,80 |
6 | 40,70 | 244,20 |
9 | 29,09 | 261,80 |
12 | 23,47 | 281,60 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,00 | 220,00 |
2 | 114,40 | 228,80 |
3 | 77,73 | 233,20 |
6 | 39,60 | 237,60 |
9 | 26,89 | 242,00 |
12 | - | - |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,00 | 220,00 |
2 | 114,40 | 228,80 |
3 | 77,73 | 233,20 |
6 | 39,60 | 237,60 |
9 | 26,89 | 242,00 |
12 | - | - |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,00 | 220,00 |
2 | 114,40 | 228,80 |
3 | 77,73 | 233,20 |
6 | 39,60 | 237,60 |
9 | 26,89 | 242,00 |
12 | - | - |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 220,00 | 220,00 |
2 | 114,40 | 228,80 |
3 | 77,73 | 233,20 |
6 | 39,60 | 237,60 |
9 | 26,89 | 242,00 |
12 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.