9789753896733
428257
https://www.munzevikitabevi.com/seyh-galib-divani-hayati-edebi-kisiligi-eserleri-siirlerinin-umumi-tahlili
Şeyh Galib Divanı Hayatı - Edebi Kişiliği - Eserleri - Şiirlerinin Umumi Tahlili
325.00
Seyh Galib edebiyat sahnesine çiktigi zamanda yani XVIII. Yüzyilin son çeyreginde Divan siiri bilhassa Nabi tesiri altinda bulunuyordu. Seyh Galib, “Hüsn ü Ask” adli eserinde “Eski sairlerin taze mazmun birakmayarak hepsini tükettiklerini, zamane sairlerinin ise eskileri taklitten baska bir sey yapmadiklarini, halbuki sanatin, sahsiyet ve yenilik demek oldugunu, baskalarini taklit etmekle sanat eserleri vücuda getirilemeyecegini” ifade etmektedir. Ona gelinceye kadar, asirlardan beri yetismis büyük sairler, muhtelif siir nev'ilerinde en yüksek örnekleri vermislerdi. Fuzuli, Baki, Nedim'i ne mesnevide, ne kasidede, ne de gazelde onlarin üstüne çikmak imkansiz oldugunu gören, diger taraftan da mutlaka bir yenilik yapmak lüzumunu duyan Galib, kendinden önce gelen sairlerin kullandiklari mazmunlari, sembolleri, yeni parlak renklerle boyayarak yeni bir tarz meydana getirmeye muvaffak olmus bir sairdir.Seyh Galib, divan siirine bir yenilik getirmistir. Onu yalniz “Hüsn ü Ask” sairi sanmak da dogru degildir. Divan dikkatlice tetkik edildiginde sairin kudreti ve hususiyeti kaside baslangiçlarinda, müsemmatlarda ve gazellerinde de açikça görülür.Elinizdeki bu eserde, Osmanli siirinin tekamülü üzerinde müessir olmus bu kudretli sairi daha iyi anlamak için siirleri misra misra incelenerek dini, tasavvufi ve edebi unsurlarini tesbit ederek siirlerinin özlü bir tahlili yapilmak suretiyle sairin ilham kaynagi ortaya konmaya çalisilmistir
Seyh Galib edebiyat sahnesine çiktigi zamanda yani XVIII. Yüzyilin son çeyreginde Divan siiri bilhassa Nabi tesiri altinda bulunuyordu. Seyh Galib, “Hüsn ü Ask” adli eserinde “Eski sairlerin taze mazmun birakmayarak hepsini tükettiklerini, zamane sairlerinin ise eskileri taklitten baska bir sey yapmadiklarini, halbuki sanatin, sahsiyet ve yenilik demek oldugunu, baskalarini taklit etmekle sanat eserleri vücuda getirilemeyecegini” ifade etmektedir. Ona gelinceye kadar, asirlardan beri yetismis büyük sairler, muhtelif siir nev'ilerinde en yüksek örnekleri vermislerdi. Fuzuli, Baki, Nedim'i ne mesnevide, ne kasidede, ne de gazelde onlarin üstüne çikmak imkansiz oldugunu gören, diger taraftan da mutlaka bir yenilik yapmak lüzumunu duyan Galib, kendinden önce gelen sairlerin kullandiklari mazmunlari, sembolleri, yeni parlak renklerle boyayarak yeni bir tarz meydana getirmeye muvaffak olmus bir sairdir.Seyh Galib, divan siirine bir yenilik getirmistir. Onu yalniz “Hüsn ü Ask” sairi sanmak da dogru degildir. Divan dikkatlice tetkik edildiginde sairin kudreti ve hususiyeti kaside baslangiçlarinda, müsemmatlarda ve gazellerinde de açikça görülür.Elinizdeki bu eserde, Osmanli siirinin tekamülü üzerinde müessir olmus bu kudretli sairi daha iyi anlamak için siirleri misra misra incelenerek dini, tasavvufi ve edebi unsurlarini tesbit ederek siirlerinin özlü bir tahlili yapilmak suretiyle sairin ilham kaynagi ortaya konmaya çalisilmistir
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 325,00 | 325,00 |
2 | 169,00 | 338,00 |
3 | 114,83 | 344,50 |
6 | 58,50 | 351,00 |
9 | 39,72 | 357,50 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 325,00 | 325,00 |
2 | 169,00 | 338,00 |
3 | 114,83 | 344,50 |
6 | 58,50 | 351,00 |
9 | 39,72 | 357,50 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 325,00 | 325,00 |
2 | 169,00 | 338,00 |
3 | 114,83 | 344,50 |
6 | 58,50 | 351,00 |
9 | 39,72 | 357,50 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 325,00 | 325,00 |
2 | 169,00 | 338,00 |
3 | 114,83 | 344,50 |
6 | 58,50 | 351,00 |
9 | 39,72 | 357,50 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 325,00 | 325,00 |
2 | 169,00 | 338,00 |
3 | 114,83 | 344,50 |
6 | 58,50 | 351,00 |
9 | 39,72 | 357,50 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.