Şiirimizde Peygamber ve Gül

Stok Kodu:
9786053420262
Boyut:
13,5x1,5
Sayfa Sayısı:
256
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-01
Kağıt Türü:
2.Hamur
%20 indirimli
9,17
7,34
9786053420262
418216
Şiirimizde Peygamber ve Gül
Şiirimizde Peygamber ve Gül
7.34
Türk şiirinin ana konu ve kaynaklarından biri Hz. Peygamber'dir. Kitapta, Türk Şiirinde Hz. Peygamber (1860-2011) isimli çalışmanın birikimlerinden hareketle Şiirimizde Hz. Peygamber ve Gül konusu üzerinde durulmuş; Tanzimat'tan günümüze kadarki (1860-2011) 150 yıllık dönemde Hz. Peygamber üzerine odaklanan ve 500 şairin kaleme aldığı 1600 manzumede gül metaforu veya sembolünün yeri; kullanılış sebebi ve tarzları tespit, tasvir ve tahlil etmeye çalışılmıştır. Şairlerimizin gözü, gönlü ve zihninde, hayatı müddetince alnında hep "secde gülleh"yle "gülyüzünden güller saçan", "Halil'in gül duası, Mesih'in müjde gülü", "Hatice'nin goncası", "Ayşe'nin gülü" "gülendam"ve "gül cemal" olan Hz. Peygamber; "Hakk-ı Cemal'in gülü", "Mevlâ'nın gülü", "elest bağının gülü", "Firdevs-i Âlânın gülü", "iki cihanın gülü", "Medine'nin gülü", "gül sultan", "gülistan sultanı", "güllerin sultanı", "gül diyarının padişahı", "güllerin efendisi", "gül-iter", "gül-irânâ", "gül-i handan", "gül-iyekta", "şah-ıgü!" "hasgül", "müstesna gül", "taptaze gül", "yediveren gül", "solmayan gül", "dikensiz tek gül", "nur gül", "öksüz gül", "gül-Ahmed", "ilâhî hediye gül". "İslâm bahçesinin gülü", "dünyanın en güzel gülü", "gönüllerin gülü", "gonca-ı nur"dur. Yaşadığı devir ise "gül asrı" "gül çağı" veya "gül devri"; yaşadığı mekân da "diyar-ı gül", "gül yurdu"dur. Onlar inanırlar ki, zaman zaman olalı ve gülün güzelliği dillere dâstân olalı "O GÜL GİBİ" bir gül görmemiştir.Pek çok şairin manzumelerinde ortaya konan gül-Hz. Peygamber veya Hz. Peygamber-gül ilişkisi sonuçta bizi, çok açık bir "sevgili" algı ve tasavvuruna götürür. Sonuç itibarıyla O, sembolü gül olan "Sevgililer Sevgilisi''dir.
Türk şiirinin ana konu ve kaynaklarından biri Hz. Peygamber'dir. Kitapta, Türk Şiirinde Hz. Peygamber (1860-2011) isimli çalışmanın birikimlerinden hareketle Şiirimizde Hz. Peygamber ve Gül konusu üzerinde durulmuş; Tanzimat'tan günümüze kadarki (1860-2011) 150 yıllık dönemde Hz. Peygamber üzerine odaklanan ve 500 şairin kaleme aldığı 1600 manzumede gül metaforu veya sembolünün yeri; kullanılış sebebi ve tarzları tespit, tasvir ve tahlil etmeye çalışılmıştır. Şairlerimizin gözü, gönlü ve zihninde, hayatı müddetince alnında hep "secde gülleh"yle "gülyüzünden güller saçan", "Halil'in gül duası, Mesih'in müjde gülü", "Hatice'nin goncası", "Ayşe'nin gülü" "gülendam"ve "gül cemal" olan Hz. Peygamber; "Hakk-ı Cemal'in gülü", "Mevlâ'nın gülü", "elest bağının gülü", "Firdevs-i Âlânın gülü", "iki cihanın gülü", "Medine'nin gülü", "gül sultan", "gülistan sultanı", "güllerin sultanı", "gül diyarının padişahı", "güllerin efendisi", "gül-iter", "gül-irânâ", "gül-i handan", "gül-iyekta", "şah-ıgü!" "hasgül", "müstesna gül", "taptaze gül", "yediveren gül", "solmayan gül", "dikensiz tek gül", "nur gül", "öksüz gül", "gül-Ahmed", "ilâhî hediye gül". "İslâm bahçesinin gülü", "dünyanın en güzel gülü", "gönüllerin gülü", "gonca-ı nur"dur. Yaşadığı devir ise "gül asrı" "gül çağı" veya "gül devri"; yaşadığı mekân da "diyar-ı gül", "gül yurdu"dur. Onlar inanırlar ki, zaman zaman olalı ve gülün güzelliği dillere dâstân olalı "O GÜL GİBİ" bir gül görmemiştir.Pek çok şairin manzumelerinde ortaya konan gül-Hz. Peygamber veya Hz. Peygamber-gül ilişkisi sonuçta bizi, çok açık bir "sevgili" algı ve tasavvuruna götürür. Sonuç itibarıyla O, sembolü gül olan "Sevgililer Sevgilisi''dir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat