9789752985094
431839
https://www.munzevikitabevi.com/tarih-ve-temsil
Tarih ve Temsil
17.60
Tarih ve Temsil, Türker Armaner'in On Dokuzuncu Yüzyil Kita Avrupasi düsüncesinin bir kismini farkli açilardan dört degisik soruyla inceledigi felsefi bir kitap... Fransiz Devrimi'nden sonra dönüsüme ugrayan toplumsal yapilarin, Kant sonrasi felsefenin saptigi degisik yollarla ve sanayilesmenin hizla yayginlasmasiyla birlikte ele alindiginda, bu yüzyilin kendisinden öncekilerden bir "kopus"a isaret ettigi, yazarin temel varsayimi olarak karsimiza çikiyor. Fichte, Schelling, Hegel, Schopenhauer, Marx, Kierkegaard, Nietzsche, farkli agirliklarda da olsa, bu çalismada yer alan filozoflar... Armaner'in sorularini izlersek, ücretli emegin zamanin bölünmesini etkileme biçimi, "eski"nin ve "yeni"nin tarih sahnesinde girdigi çatismalar, mülkiyete ve bedene dair sorgulamalar, dine dair tasavvurlarin ve kilisenin kurumsal niteliginin iktisadi iliskilerdeki, dolayisiyla "sivil toplum"daki izdüsümü, "yabancilasma"nin bilinç kategorisinden sinifsal katmanlara genisletilmesi, bir disiplin olarak estetigin dönüsmesi, hem "tarih"e hem de "temsil"e iliskin bakisin degistigini gösteriyor. Armaner'e göre, günümüze kadar süren "yeni" bir temsiliyet iliskisinin açilimidir bu. Marx, insan haklari/yurttaslik haklari üzerinde durdugunda da "Kim bu insan?" diye sorar. Sahi kim bu insan?
Tarih ve Temsil, Türker Armaner'in On Dokuzuncu Yüzyil Kita Avrupasi düsüncesinin bir kismini farkli açilardan dört degisik soruyla inceledigi felsefi bir kitap... Fransiz Devrimi'nden sonra dönüsüme ugrayan toplumsal yapilarin, Kant sonrasi felsefenin saptigi degisik yollarla ve sanayilesmenin hizla yayginlasmasiyla birlikte ele alindiginda, bu yüzyilin kendisinden öncekilerden bir "kopus"a isaret ettigi, yazarin temel varsayimi olarak karsimiza çikiyor. Fichte, Schelling, Hegel, Schopenhauer, Marx, Kierkegaard, Nietzsche, farkli agirliklarda da olsa, bu çalismada yer alan filozoflar... Armaner'in sorularini izlersek, ücretli emegin zamanin bölünmesini etkileme biçimi, "eski"nin ve "yeni"nin tarih sahnesinde girdigi çatismalar, mülkiyete ve bedene dair sorgulamalar, dine dair tasavvurlarin ve kilisenin kurumsal niteliginin iktisadi iliskilerdeki, dolayisiyla "sivil toplum"daki izdüsümü, "yabancilasma"nin bilinç kategorisinden sinifsal katmanlara genisletilmesi, bir disiplin olarak estetigin dönüsmesi, hem "tarih"e hem de "temsil"e iliskin bakisin degistigini gösteriyor. Armaner'e göre, günümüze kadar süren "yeni" bir temsiliyet iliskisinin açilimidir bu. Marx, insan haklari/yurttaslik haklari üzerinde durdugunda da "Kim bu insan?" diye sorar. Sahi kim bu insan?
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.