9786052023198
495125
https://www.munzevikitabevi.com/tasavvufi-bilgi
Tasavvufi Bilgi
250.00
Bilgi, insan hayatının özüdür. Hiçbir insanın hayatıbilginin dışında değildir. Hangi çağda, hangikültür ve medeniyete ait olursa olsun her insan bilgilidir vebilgiyle yaşamaktadır. İster balta girmemiş ormanlarda isterteknolojik ve bilimsel gelişmelerin ortaya konduğu olanaklarla yaşasın fark etmez. Farklı dünyalara sahip her iki insan da bilgiyle hayatını sürdürmekte ve varlık bulmaktadır. Aynı şekilde dünyanın en insancıl,en merhametli, en fedakâr insanıyla en zalim, en dayatmacı veen kan dökücü insanı da benzer şekilde bilgiyle hareket etmektedir. Bu çerçevede bilgiyi dînî, gayrıdînî diye bir sınıflandırmayagitmek de kitâbî bilgiye muhalefettir. Hangi yolla alınırsa alınsınbilgide esas olan yaratılan tüm varlıklara verdiği faydadır ve onları iyiye, doğruya, huzura götürmesidir. Bunları yerine getirenbilgi, doğru bilgidir.
Eserin ana temasını oluşturan,tasavvufta hedeflenen bilgi ise yaşanan ve olunan şeydir. Çünkü insanın kendini yeniden ihyası ya da var olması aslında bilme veya anlamanın ötesinde bir varoluştur. Tasavvuf, bilgiyi ve bilmeyi var olmanın ilkesi, insanı da bilgininve bilmenin öznesi yaparak insan hayatının tümünün ilâhîbilgiyle şekillenmesini istemektedir. Bu yüzden tasavvufta Allah'ı bilmek ve tanımak, kişinin kendini Allah'ta yok/fenâ etmesiyle gerçekleşir. Tasavvufta insanın “mutlak ben”i ortaya koyması “yokluk” bilgisiyle gerçekleşir. “Yok olma” bilgisi, yaşamsal ve varoluşsal bir bilgidir. Yani Allah'ı tanıma ve “O'nda yok olma”nın hakikatidir. Bu yokluk varlık olarak tamamen silinmek değil “beşerî ben”i hiçleyerek “bekâ” bulmak ve Allah'la yeniden dirilmektir. Tasavvufta bilgiyle elde edilen “mutlak ben” olmadan insanın “kişilik kazanması” mümkün değildir. Yani önemli olan insanın mahv/yok olma bilgisine sahip olmasıdır, yoksa nahv/gramer bilgisini edinmesi değildir. Eğer insan mahv bilgisine sahipse engin denizlere korkusuzca dalıp orada en değerli inci mercanları (bilgileri) toplayabilir.
Eserin ana temasını oluşturan,tasavvufta hedeflenen bilgi ise yaşanan ve olunan şeydir. Çünkü insanın kendini yeniden ihyası ya da var olması aslında bilme veya anlamanın ötesinde bir varoluştur. Tasavvuf, bilgiyi ve bilmeyi var olmanın ilkesi, insanı da bilgininve bilmenin öznesi yaparak insan hayatının tümünün ilâhîbilgiyle şekillenmesini istemektedir. Bu yüzden tasavvufta Allah'ı bilmek ve tanımak, kişinin kendini Allah'ta yok/fenâ etmesiyle gerçekleşir. Tasavvufta insanın “mutlak ben”i ortaya koyması “yokluk” bilgisiyle gerçekleşir. “Yok olma” bilgisi, yaşamsal ve varoluşsal bir bilgidir. Yani Allah'ı tanıma ve “O'nda yok olma”nın hakikatidir. Bu yokluk varlık olarak tamamen silinmek değil “beşerî ben”i hiçleyerek “bekâ” bulmak ve Allah'la yeniden dirilmektir. Tasavvufta bilgiyle elde edilen “mutlak ben” olmadan insanın “kişilik kazanması” mümkün değildir. Yani önemli olan insanın mahv/yok olma bilgisine sahip olmasıdır, yoksa nahv/gramer bilgisini edinmesi değildir. Eğer insan mahv bilgisine sahipse engin denizlere korkusuzca dalıp orada en değerli inci mercanları (bilgileri) toplayabilir.
Bilgi, insan hayatının özüdür. Hiçbir insanın hayatıbilginin dışında değildir. Hangi çağda, hangikültür ve medeniyete ait olursa olsun her insan bilgilidir vebilgiyle yaşamaktadır. İster balta girmemiş ormanlarda isterteknolojik ve bilimsel gelişmelerin ortaya konduğu olanaklarla yaşasın fark etmez. Farklı dünyalara sahip her iki insan da bilgiyle hayatını sürdürmekte ve varlık bulmaktadır. Aynı şekilde dünyanın en insancıl,en merhametli, en fedakâr insanıyla en zalim, en dayatmacı veen kan dökücü insanı da benzer şekilde bilgiyle hareket etmektedir. Bu çerçevede bilgiyi dînî, gayrıdînî diye bir sınıflandırmayagitmek de kitâbî bilgiye muhalefettir. Hangi yolla alınırsa alınsınbilgide esas olan yaratılan tüm varlıklara verdiği faydadır ve onları iyiye, doğruya, huzura götürmesidir. Bunları yerine getirenbilgi, doğru bilgidir.
Eserin ana temasını oluşturan,tasavvufta hedeflenen bilgi ise yaşanan ve olunan şeydir. Çünkü insanın kendini yeniden ihyası ya da var olması aslında bilme veya anlamanın ötesinde bir varoluştur. Tasavvuf, bilgiyi ve bilmeyi var olmanın ilkesi, insanı da bilgininve bilmenin öznesi yaparak insan hayatının tümünün ilâhîbilgiyle şekillenmesini istemektedir. Bu yüzden tasavvufta Allah'ı bilmek ve tanımak, kişinin kendini Allah'ta yok/fenâ etmesiyle gerçekleşir. Tasavvufta insanın “mutlak ben”i ortaya koyması “yokluk” bilgisiyle gerçekleşir. “Yok olma” bilgisi, yaşamsal ve varoluşsal bir bilgidir. Yani Allah'ı tanıma ve “O'nda yok olma”nın hakikatidir. Bu yokluk varlık olarak tamamen silinmek değil “beşerî ben”i hiçleyerek “bekâ” bulmak ve Allah'la yeniden dirilmektir. Tasavvufta bilgiyle elde edilen “mutlak ben” olmadan insanın “kişilik kazanması” mümkün değildir. Yani önemli olan insanın mahv/yok olma bilgisine sahip olmasıdır, yoksa nahv/gramer bilgisini edinmesi değildir. Eğer insan mahv bilgisine sahipse engin denizlere korkusuzca dalıp orada en değerli inci mercanları (bilgileri) toplayabilir.
Eserin ana temasını oluşturan,tasavvufta hedeflenen bilgi ise yaşanan ve olunan şeydir. Çünkü insanın kendini yeniden ihyası ya da var olması aslında bilme veya anlamanın ötesinde bir varoluştur. Tasavvuf, bilgiyi ve bilmeyi var olmanın ilkesi, insanı da bilgininve bilmenin öznesi yaparak insan hayatının tümünün ilâhîbilgiyle şekillenmesini istemektedir. Bu yüzden tasavvufta Allah'ı bilmek ve tanımak, kişinin kendini Allah'ta yok/fenâ etmesiyle gerçekleşir. Tasavvufta insanın “mutlak ben”i ortaya koyması “yokluk” bilgisiyle gerçekleşir. “Yok olma” bilgisi, yaşamsal ve varoluşsal bir bilgidir. Yani Allah'ı tanıma ve “O'nda yok olma”nın hakikatidir. Bu yokluk varlık olarak tamamen silinmek değil “beşerî ben”i hiçleyerek “bekâ” bulmak ve Allah'la yeniden dirilmektir. Tasavvufta bilgiyle elde edilen “mutlak ben” olmadan insanın “kişilik kazanması” mümkün değildir. Yani önemli olan insanın mahv/yok olma bilgisine sahip olmasıdır, yoksa nahv/gramer bilgisini edinmesi değildir. Eğer insan mahv bilgisine sahipse engin denizlere korkusuzca dalıp orada en değerli inci mercanları (bilgileri) toplayabilir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 88,33 | 265,00 |
6 | 45,00 | 270,00 |
9 | 30,56 | 275,00 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 88,33 | 265,00 |
6 | 45,00 | 270,00 |
9 | 30,56 | 275,00 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 88,33 | 265,00 |
6 | 45,00 | 270,00 |
9 | 30,56 | 275,00 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 88,33 | 265,00 |
6 | 45,00 | 270,00 |
9 | 30,56 | 275,00 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 250,00 | 250,00 |
2 | 130,00 | 260,00 |
3 | 88,33 | 265,00 |
6 | 45,00 | 270,00 |
9 | 30,56 | 275,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.