9789754378641
434803
https://www.munzevikitabevi.com/ucra-islem
Ücra İşlem
96.00
Bir sairi önce dergilerde sonra da yilliklarda bulmaktan tarafim. Tek sartla: Kitaplasma asamasinda aceleci davranmasin. 1975 dogumlu Yusuf Bal'i önce dergilerde sonra da Veysel Çolak ve Mustafa Firat yilliklarinda buldugumda açikçasi sasirmamistim; çünkü, siirine çentik attigim sairlerden biri, belki de en önemlisiydi; dogum yili riskine ragmen. Gül Kirmizi, Vakit ve Sonsuz Ask adli siirlerini bir yerlere not etmis, Metin Altiok ve Behçet Necatigil'le olan bagini sorguluyordum. Sonra kendi emegiyle kotardigi Poyraz'la çikageldi, anladim ki en az benim kadar siirin içinde. Siirimizde öteden beri bir "zar atma" meseli(lesi) vardir; Nurullah Ataç Turgut Uyar için zarini atmistir, Cemal Süreya Sunay Akin için, Hüseyin Peker Gökhan Arslan için. Ben de Yusuf Bal ve Ücra Islem için zarimi atiyorum.Hüseyin ALEMDARYusuf Bal bir siir tutkunu. Acitan bir adanmislikla yaziyor siirleri. Özellikle görselligi önceledigi siirlerinde bir nakkas sabri ve isçiligi var. Bunu yaparken elde ettigi plastik görüntüyle yetinmeyip, anlami ve metinsel degerleri de gözetmesi önemli. Görsel siire bir katki olarak düsünülebilir bu. Gelenek içerisinde kalan siirlerinde ise halk hikayelerine, menkibelere dayanan göndermelere yaslaniyor. Sözcüklerini de ona göre seçiyor; ama bütün bütüne kendini bununla sinirlamiyor. Yasadigi çagda insana ve toplumlara kasteden olgu ve olaylara da egiliyor. Taniklik ederken itirazini da yükseltiyor. Insandan yana siirler.Veysel ÇOLAKDadaistler 1.Dünya Savasinin yasattigi zulme, barbarliga muhalefet ve elestirel bir siir dili olusturur. Söylenenlerin ve yapilanlarin tezatligina protesto metni olarak, var olan sanatsal zihnin reddedilmesi bu isin basat karakteridir.Dada bildirisini 1916 yilinda; Jean Arp, Richard Hülsenbeck, Tristan Tzara, Jacques Magnifico, Marcel Janco ve Emmy Hennings… gibi sanatçilar tarafindan deklere edilir. “Dünyanin, insanlarin yikilisindan umutsuzluga düsmüs, hiçbir seyin saglam ve sürekli olduguna inanmayan felsefi yapiyi imler.”2. Dünya Savasi sonrasi gelen; Fütürizm, Tutanaklar, Paradoksizm, Graffiti gibi akimlar ayni elestiril imgeyi, görsel dili kullanir. Son çeyrek yüzyilla gelen küresel talan tüm zamanlarin en vahsi ve en kanli soguk savas sürecidir. Paranin vahsi dayatmasi insani hiç'leyen, asagilayan tahakkümü ile sair geri çekilmeyi öngörür. Duyarliliktan medet ummadan, deneysel (görsel) siirin imkânlarinda yeni elestirel dili arar. Geri çekilirken saldiran sairin son kalesidir bu itiraz.Yusuf Bal, deneysel siirin imkânlarini sorgulayarak itirazini sürdürür.Yasar Bedri ÖZDEMIR
Bir sairi önce dergilerde sonra da yilliklarda bulmaktan tarafim. Tek sartla: Kitaplasma asamasinda aceleci davranmasin. 1975 dogumlu Yusuf Bal'i önce dergilerde sonra da Veysel Çolak ve Mustafa Firat yilliklarinda buldugumda açikçasi sasirmamistim; çünkü, siirine çentik attigim sairlerden biri, belki de en önemlisiydi; dogum yili riskine ragmen. Gül Kirmizi, Vakit ve Sonsuz Ask adli siirlerini bir yerlere not etmis, Metin Altiok ve Behçet Necatigil'le olan bagini sorguluyordum. Sonra kendi emegiyle kotardigi Poyraz'la çikageldi, anladim ki en az benim kadar siirin içinde. Siirimizde öteden beri bir "zar atma" meseli(lesi) vardir; Nurullah Ataç Turgut Uyar için zarini atmistir, Cemal Süreya Sunay Akin için, Hüseyin Peker Gökhan Arslan için. Ben de Yusuf Bal ve Ücra Islem için zarimi atiyorum.Hüseyin ALEMDARYusuf Bal bir siir tutkunu. Acitan bir adanmislikla yaziyor siirleri. Özellikle görselligi önceledigi siirlerinde bir nakkas sabri ve isçiligi var. Bunu yaparken elde ettigi plastik görüntüyle yetinmeyip, anlami ve metinsel degerleri de gözetmesi önemli. Görsel siire bir katki olarak düsünülebilir bu. Gelenek içerisinde kalan siirlerinde ise halk hikayelerine, menkibelere dayanan göndermelere yaslaniyor. Sözcüklerini de ona göre seçiyor; ama bütün bütüne kendini bununla sinirlamiyor. Yasadigi çagda insana ve toplumlara kasteden olgu ve olaylara da egiliyor. Taniklik ederken itirazini da yükseltiyor. Insandan yana siirler.Veysel ÇOLAKDadaistler 1.Dünya Savasinin yasattigi zulme, barbarliga muhalefet ve elestirel bir siir dili olusturur. Söylenenlerin ve yapilanlarin tezatligina protesto metni olarak, var olan sanatsal zihnin reddedilmesi bu isin basat karakteridir.Dada bildirisini 1916 yilinda; Jean Arp, Richard Hülsenbeck, Tristan Tzara, Jacques Magnifico, Marcel Janco ve Emmy Hennings… gibi sanatçilar tarafindan deklere edilir. “Dünyanin, insanlarin yikilisindan umutsuzluga düsmüs, hiçbir seyin saglam ve sürekli olduguna inanmayan felsefi yapiyi imler.”2. Dünya Savasi sonrasi gelen; Fütürizm, Tutanaklar, Paradoksizm, Graffiti gibi akimlar ayni elestiril imgeyi, görsel dili kullanir. Son çeyrek yüzyilla gelen küresel talan tüm zamanlarin en vahsi ve en kanli soguk savas sürecidir. Paranin vahsi dayatmasi insani hiç'leyen, asagilayan tahakkümü ile sair geri çekilmeyi öngörür. Duyarliliktan medet ummadan, deneysel (görsel) siirin imkânlarinda yeni elestirel dili arar. Geri çekilirken saldiran sairin son kalesidir bu itiraz.Yusuf Bal, deneysel siirin imkânlarini sorgulayarak itirazini sürdürür.Yasar Bedri ÖZDEMIR
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 96,00 | 96,00 |
2 | 49,92 | 99,84 |
3 | 33,92 | 101,76 |
6 | 17,28 | 103,68 |
9 | 11,73 | 105,60 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 96,00 | 96,00 |
2 | 49,92 | 99,84 |
3 | 33,92 | 101,76 |
6 | 17,28 | 103,68 |
9 | 11,73 | 105,60 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 96,00 | 96,00 |
2 | 49,92 | 99,84 |
3 | 33,92 | 101,76 |
6 | 17,28 | 103,68 |
9 | 11,73 | 105,60 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 96,00 | 96,00 |
2 | 49,92 | 99,84 |
3 | 33,92 | 101,76 |
6 | 17,28 | 103,68 |
9 | 11,73 | 105,60 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 96,00 | 96,00 |
2 | 49,92 | 99,84 |
3 | 33,92 | 101,76 |
6 | 17,28 | 103,68 |
9 | 11,73 | 105,60 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.